ذاکر نایک به هدف «برگزاری تجمعات دینی» وارد پاکستان شد

  • انتشار: ۹ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 196207

رسانه‌های پاکستان گزارش دادند که ذاکر نایک؛ مبلغ مشهور اسلام وارد اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان شده و قرار است در شهرهای مختلف این کشور تجمعات دینی – مذهبی برگزار کند. دولت هند قرار بازداشت این مبلغ هندی‌الاصل را به اتهام «پولشویی و ترویج افراط‌گرایی» صادر کرده‌ و او اکنون از هند متواری است.

شبکه «جیو تی.وی» پاکستان گزارش داده که آقای نایک امروز دوشنبه، ۹ میزان وارد اسلام‌آباد شده و قرار است با مقامات دولتی این کشور نیز دیدار کند. مقام‌های وزارت امور دینی پاکستان از ذاکر نایک پذیرایی کرده‌اند.

بر بنیاد این گزارش، ذاکر نایک در مدت اقامت یک ماهه خود در پاکستان در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام‌آباد، لاهور و کراچی اجتماعات مذهبی برگزار می‌کند و نماز جمعه را اقامه خواهد کرد.

در واکنش به سفر این مبلغ اسلامی به پاکستان، کاربران فضای مجازی در این کشور به دو  گروه تقسیم شده‌اند. برخی از ورود او به پاکستان حمایت کرده و اما گروهی می‌گویند که سفر نایک می‌تواند باعث رادیکال‌تر شدن جامعه و ترویج بیشتر افراط‌گرایی در پاکستان شود.

ذاکر نایک از طرفداران سرسخت شاخه سلفیت در اسلام است و در شبکه تلویزیونی صلح (پیس تی.وی) تعبیر بسیار رادیکال از اسلام را تبلیغ می‌کند. این شبکه تلویزیونی که از طریق ماهواره نشرات دارد، در هندوستان ممنوع شده و در سطح جهان حدود ۲۰۰ میلیون بیننده دارد. این شبکه تلویزیونی متعلق به بنیاد تحقیقات اسلامی است که ذاکر نایک رییس آن می‌باشد.

اداره مبارزه با تروریزم هندوستان در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ رسماً علیه نایک شکایت کرد و او را به نفرت‌پراکنی دینی و فعالیت‌های غیرقانونی متهم کرد. سال بعد ذاکر نایک در مالزیا رفت و از آن زمان تاکنون در این کشور به سر می‌برد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟