طالبان: رسانه‌ها اجازه ندارند در مخالفت با سیاست ما نشرات کنند

  • انتشار: ۷ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 195856

حیات‌الله مهاجر فراهی؛ معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در نشستی از رسانه‌ها خواسته که نشرات خود را مطابق سیاست‌های این گروه تنظیم کنند و هیچ موردی را در مخالفت با سیاست‌های این گروه منتشر نکنند.

آقای فراهی امروز شنبه، ۷ میزان در نشستی در ولایت خوست گفته که رژیم این گروه به رسانه‌های همسو با «ارزش‌های اسلامی و فرهنگی افغانستان» و همسو با سیاست‌های طالبان توجه جدی دارد.

او در این نشست از سیاست‌های این گروه در سرکوب رسانه‌ها و مجبور کردن آن‌ها به نشرات حمایتی از طالبان دفاع کرده و ادعا کرده که «هیچ حکومتی در جهان به رسانه‌‌های خودی اجازه نمی‌ دهد علیه‌اش نشرات داشته باشد».

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته‌است: «هیچ حکومتی در جهان به رسانه‌‌های خودی اجازه نمی‌‌دهد علیه‌اش نشرات داشته باشند، بنابر این امارت اسلامی [طالبان] نیز از رسانه‌‌ها می‌ خواهد که سیاست‌‌های نشراتی خود را مطابق سیاست‌‌ امارت اسلامی افغانستان تنظیم کنند».

او همچنین گفته که در حال حاضر ۳۷۰ رسانه صوتی و تصویری در افغانستان تحت کنترل این گروه فعالیت می‌کنند. وی از سخنگویان ادارات طالبان هم خواسته که اطلاعات خود را به موقع با خبرنگاران شریک کنند.

پس از قدرت‌گیری طالبان در افغانستان و اعمال محدودیت‌های روزافزون بر فعالیت رسانه‌ها، فعالیت ده‌ها رسانه متوقف شده است.

در تازه‌ترین مورد، این گروه نشر و پخش زنده برنامه‌های سیاسی را در رسانه‌های داخلی ممنوع اعلام کرده و نشر این برنامه‌ها را مشروط به ضبط و تأیید محتوای آن از سوی طالبان کرده است. همچنین، طالبان فهرستی از کارشناسان حامی این گروه را به رسانه‌ها ارایه کرده‌اند تا جز آنان کسی را به عنوان کارشناس در برنامه‌های خود دعوت نکنند.

پیش از این طالبان در نشست‌های متعددی با مسوولان رسانه‌ها از آنان خواسته بودند که دستاوردهای این گروه را پوشش بدهند و از نشر «اخبار منفی» خودداری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟