رییس کمیسیون اروپایی به کی‌یف رفت

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 194781

اورسولا فون در لاین؛ رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، به کی‌یف پایتخت اوکراین رفت تا در مورد نیازهای انرژی اوکراین در آستانه زمستان سال روان گفتگو کند.

اورسولا فون در لاین؛ رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز جمعه، ۳۰ سنبله برای گفتگو در مورد نیازهای انرژی اوکراین در آستانه زمستان سال روان به کی‌یف رفت.

رسانه‌های اوکراینی گزارش داده‌اند که فون در لاین روز گذشته وارد پایتخت اوکراین شده است.

او با نشر پیامی در ایکس گفته: «هشتمین سفر من به کی‌یف در حالی انجام شده‌ است که فصل گرمایش به‌زودی آغاز می‌شود و روسیه همچنان زیرساخت‌های انرژی را هدف قرار می‌دهد.»

او به حمایت از اوکراین تأکید کرده است.

رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، متعهد شد که به پوشش ۲۵ درصد از ۱۷ گیگاوات ظرفیت مورد نیاز اوکراین در زمستان امسال از طریق صادرات برق و کمک به تعمیر زیرساخت‌های آسیب‌دیده در حملات روسیه کمک کند.

ولادیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین، نیز روز گذشته در سخنرانی‌اش گفت که انتظار مذاکرات مهم با فون در لاین را دارد، زیرا کشورش برای آن‌چه که برخی هشدار می‌دهند ممکن است سخت‌ترین زمستان جنگ باشد، آماده می‌شود.

این در حالی است که به تازگی ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه، گفته است که کشورش تولید هواپیماهای بی‌سرنشین را در سال جاری میلادی ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.

به گفته او، هدف از بلند بردن سطح تولید هواپیماهای بی‌سرنشین اطمینان از پیروزی نیروهای روسیه در جنگ با اوکراین است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟