ونزوئلا: شش شهروند خارجی را در پیوند به اتهام «توطئه» و قصد «ترور» مادورو بازداشت کردیم

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 194523

مقام‌های ونزوئلا از دستگیری سه شهروند امریکایی، دو شهروند اسپانیایی و یک شهروند جمهوری چک که متهم به «توطئه» و قصد «ترور» نیکلاس مادورو، رییس جمهور این کشور هستند خبر داده‌اند.

واشنگتن‌پست روز سه‌شنبه، ۱۷ سپتامبر، به نقل از دولت این کشور گزارش داده که عقب این توطئه و ترور سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سی‌آی‌ای)، سرویس اطلاعات اسپانیا، گروه‌های جنایت سازمان‌یافته، کارگران جنسی و اعضای اپوزیسون حکومت دست داشته است.

وزیر داخله ونزوئلا، روز شنبه گذشته در یک کنفرانس خبری گفته بود که افراد بازداشت‌ شده قصد سرنگونی نظام، ترور رییس جمهور و دیگر مقام‌های ارشد این کشور را داشتند.

او در ادامه افزوده که در پیوند به این موضوع صدها میل اسلحه را نیز کشف و ضبط کرده‌ است.

از سوی هم، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع از وزارت خارجه اسپانیا گزارش داده که «دو شهروند اسپانیایی بازداشت شده در ونزوئلا هیچ ارتباطی با سرویس مخفی اسپانیا نداشتند و دولت مادرید در هیچ طرحی برای بی‌ثبات کردن این کشور دخالت نکرده است.»

در همین حال، وزارت خارجه امریکا نیز در واکنش به بازداشت سه شهروند این کشور در ونزوئلا، خاطرنشان کرده است: «هرگونه ادعا مبنی بر دست داشتن امریکا در طرح توطئه برای سرنگونی دولت مادورو کاملاً نادرست است.»

گفتنی است که چند روز پیش نیز واشنگتن هواپیمای رییس جمهور ونزوئلا را به دلیل نقض تحریم‌های امریکا توقیف کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟