طالبان ۴ کارمند موسسه همکاری‌های بین‌المللی آلمان را آزاد کردند

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 194324

رسانه‌های آلمان گزارش دادند که طالبان چهار کارمند موسسه همکاری‌های بین‌المللی این کشور (GIZ) را که سال گذشته در کابل بازداشت کرده بودند، از بند رها کرده‌اند.

روزنامه آلمانی «ولت ام زونتاگ» امروز دوشنبه، ۲۶ سنبله گزارش داده که دولت آلمان آزادی این کارمندان را به دلیل شرایط امنیتی پنهان کرده بود. این کارمندان افغانستانی سازمان همکاری بین‌المللی آلمان از سوی طالبان به اتهام «جاسوسی» بازداشت شده بودند.

حکومت فدرال آلمان در مورد آزادی کارمندان این سازمان امدادرسان آلمانی اظهار نظر نکرده و دلیل آن را تامین امنیت سایر کارمندان «جی‌آی‌زید» در افغانستان عنوان کرده است.

بر بنیاد گزارش این رسانه آلمانی، سه تن از این کارمندان افغانستان را ترک کرده‌اند. سخنگوی طالبان به روزنامه «ولت ام زونتگ» گفته که در این مورد نمی‌تواند اظهار نظر کند.

برخی منابع هم به این روزنامه گفته‌اند که یک کارمند دیگر موسسه همکاری‌های بین‌المللی آلمان اخیراً از سوی طالبان بازداشت شده و برای او حکم زندان نیز صادر شده است. اتهام او هنوز مشخص نشده است.

رسانه‌های آلمانی در ماه قوس سال گذشته گزارش دادند که چهار کارمند بخش مدیریت خطر موسسه «جی‌آی‌زید» ظاهراً به اتهام جاسوسی از سوی طالبان بازداشت شده‌اند.

به دنبال این بازداشت‌‎ها، موسسه «جی‌آی‌زید» فعالیت خود را در افغانستان تا اطلاع بعدی متوقف کرد و از کارمندان خود خواست که به دفاتر کاری حضور نیابند‌.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟