مرکز خبرنگاران افغانستان قطع نشرات تلویزیون ملی در قندهار را محکوم کرد

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 193194

همزمان با افزایش محدودیت طالبان علیه رسانه‌ها، مرکز خبرنگاران افغانستان قطع نشرات تلویزیون ملی در قندهار از سوی طالبان را محکوم کرده و آن را عقب‌گردی جدی خواند.

مرکز خبرنگاران افغانستان امروز چهارشنبه، ۱۴ سنبله در واکنش به قطع نشرات تلویزیون ملی تحت کنترل طالبان در قندهار اعلام کرده که این موضوع یک «عقبگرد جدی» در زمینه فعالیت رسانه‌های تصویری در کشور است.

مرکز خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه‌ای با ابراز نگرانی نسبت به این موضوع، از مقام‌های طالبان طالبان خواسته است که در مورد این تصمیم‌شان بازنگری کنند.

این مرکز قطع نشرات تلویزیون ملی زیر اداره طالبان در قندهار را خلاف قانون رسانه‌های کشور نیز خوانده است.

در اعلامیه آمده: «مرکز خبرنگاران افغانستان از مقام‌های تصمیم‌گیرنده طالبان در قندهار می‌خواهد در دستور جلوگیری از فعالیت تلویزیون ملی در ولایت خودداری کنند و با لغو سایر دستورالعمل‌های رسانه‌ای که در سه سال اخیر به موازات قانون رسانه‌ها صادر و اجرایی شده‌اند، اجازه بدهند رسانه‌ها از آزادی عمل مطابق با قانون رسانه‌های کشور برخوردار شوند و خبرنگاران بتوانند آزادانه و بدون ترس کار کنند.»

این در حالی است که پیشتر منابع گزارش دادند که پس از اعمال ممنوعیت تصویربرداری از زنده‌جان در قندهار، نشرات تلویزیون ملی زیر اداره طالبان در این ولایت نیز قطع شده است.

منابع همچنین گفتند که تمامی بست‌های اداری مرتبط به این بخش در تلویزیون ملی زیر اداره طالبان در قندهار نیز لغو شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟