طالبان در خوست سرودن شعر پیش از بررسی توسط این گروه را ممنوع کردند

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 193108

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته‌است که پس از این کسی اجازه ندارد به طور خودسرانه شعر بسراید و تاکید کرده که اشعار شاعران پیش از سرودن باید تحت بررسی این ریاست قرار گیرد.

منابع در خوست می‌گویند که ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان این دستور را به درخواست فرماندهی پولیس طالبان در این ولایت صادر کرده‌است.

این منابع روز سه‌شنبه، ۱۳ سنبله گفتند که ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در خوست این موضوع را در نشستی با خبرنگاران شریک کرده است.

بر بنیاد این گفته‌ها، اشعار در نشست‌های فرهنگی و مشاعره‌ها ابتدا از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در خوست بررسی و سپس اجازه سرودن آن داده خواهد شد.

به گفته منابع، در این نشست توصیه شده است که نام هیچ کشوری به‌گونه مستقیم در اشعار و سخنرانی‌ها ذکر نشود و اگر کسی آن را ذکر کند، «جرم» محسوب می‌شود.

پس از کشته‌شدن گیله‌من وزیر؛ عضو جنبش تحفظ پشتون‌های پاکستانی شاعرانی در ولایات مختلف افغانستان در وصف او شعر سروده بودند. مقام‌های طالبان خواهان بازداشت این افراد شده بودند.

از سویی هم در این اواخر مجالس مشاعره که در آن شعرهایی با انتقادهای نرم‌تر از طالبان سروده می‌شود، برگزار شده که به نظر می‌رسد سبب خشم این گروه شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟