پاکستان تروریزم در افغانستان را تهدیدی برای ۵ کشور منطقه خواند

  • انتشار: ۲ اسد ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 188105

آصف درانی؛ نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان می‌گوید که تروریزم برخاسته از افغانستان برای پاکستان، چین، ایران، تاجیکستان و اوزبیکستان یک نگرانی جدی است.

آقای درانی امروز سه‌شنبه، ۲ اسد در نشستی در موسسه مطالعات منطقه‌ای اسلام‌آباد تحریک طالبان پاکستانی را «خط سرخ» کشورش خواند و همزمان تاکید کرد که باید با صبر و شکیبایی با طالبان افغانستانی برخورد شود..

او افزود که پاکستان خواهان ایجاد شرایطی در افغانستان است که زمینه بازگشت سه میلیون مهاجر افغانستانی را تسهیل کند. او همچنین تاکید کرد که در سومین نشست دوحه، اقدامات طالبان برای از بین بردن کشت خشخاش مورد تقدیر جهان قرار گرفت.

نماینده ویژخه پاکستان در این نشست بر حل چالش‌ها در روابط بازرگانی – ترانزیتی میان افغانستان و پاکستان تاکید کرد و گفت پروژه‌های اتصال منطقه‌ای مانند تاپی و کاسا یک هزار باید تسریع شود.

پاکستان همواره طالبان افغانستان را متهم کرده است که به تحریک طالبان پاکستانی پناه داده و این گروه از خاک افغانستان حملاتی را در خاک پاکستان انجام می‌دهد اما طالبان این اتهامات را رد کرده و گفته‌اند که پاکستان ناتوانی خود در تامین امنیت مردمش را به گردن دیگران می‌اندازند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟