جبهه آزادی: پیروزی پزشکیان تغییر مثبت در نحوه تعامل ایران با طالبان را نوید می‌دهد

  • انتشار: ۱۶ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 186503

جبهه آزادی افغانستان در واکنش به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران گفته است که این پیروزی تغییر مثبت در نحوه تعامل تهران با طالبان را نوید می‌دهد.

جبهه آزادی افغانستان روز شنبه، ۱۶ سرطان، با نشر خبرنامه‌ای پیروزی پزشکیان را تبریک گفته است.

این جبهه افزوده که پیروزی پزشکیان روزنه‌های امید برای فردای بهتر و عبور از چالش‌های سیاسی و اقتصادی در ایران را گشوده است و تغییرات مثبت در نگاه، نحوه تعامل و دیپلماسی این کشور در منطقه، به‌ویژه در مورد افغانستان را نیز نوید می‌دهد.

در خبرنامه آمده است: «اکنون که کشور و مردم افغانستان در زیر سلطه رژیم منحط و واپس‌گرای طالبانی دشوارترین مرحله از تاریخ معاصر خویش را سپری می‌کنند، حمایت و همسویی مردم و دولت ایران از داعیه ایستاده‌گی و نجات افغانستان از چنگال ستم و استبداد طالبانی برای آینده امنیت و ثبات افغانستان و منطقه ارزشمند و حیاتی است.»

جبهه آزادی تصریح کرده است که ایران «خانه دوم» میلیون‌ها مهاجر افغانستانی بوده و با روی کار آمدن طالبان در افغانستان این روند همچنان ادامه دارد.

گفتنی است که مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی، پیروز دور دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.

ایران پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، روابط نسبتاً خوبی با این گروه برقرار کرده است.

با این حال، تهران تا کنون رژیم طالبان را به رسمیت نشناخته است.

طی نزدیک به سه سال گذشته تهران در کنار سپردن سفارت افغانسان به طالبان، چندین تفاهم‌نامه همکاری در بخش تجارت و ترانزیت با این گروه امضا کرده است.

چندی پیش ذبیح‌‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت که ایران باید این گروه را به رسمیت بشناسد و این موضوع را در اولویت قرار دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟