نشست شورای امنیت؛ نماینده ایران: تردید داریم که طالبان بتوانند با تهدیدات تروریسم مقابله کنند

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 185310

در ادامه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره افغانستان، شماری از کشورها از جمله ایران، پاکستان و روسیه، نسبت به تهدید تروریسم از افغانستان ابراز نگرانی جدی کردند‌.

امیر سعید ایروانی، نماینده ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه‌شب، ۱ سرطان، گفته است که تهران به توانایی طالبان برای مقابله با تهدید تروریسم از این کشور تردید دارد.

او تأکید کرده است که برای کمک به ثبات در منطقه، با طالبان تعامل صورت گیرد.

در همین حال، منیر اکرم، نماینده پاکستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد، بار دیگر طالبان را به پناه دادن به تی‌تی‌پی متهم کرد و افزود که گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان، کشورش را تهدید می‌کنند.

او افزوده است که داعش، القاعده و تی‌تی‌پی در خاک افغانستان فعالیت دارند.

از سوی دیگر، واسیلی نبینزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت تصریح کرده که از گزارش یوناما درباره افغانستان حمایت می‌کند و در عین حال، نسبت به تهدید تروریسم، به‌ویژه شاخه خراسان داعش در افغانستان با وجود تلاش‌های طالبان، نگران است.

او افزوده است: «داعش تاکتیک‌های عملیاتی خود را عوض می‌کند و تهدیدات این گروه با توجه به سلاح‌هایی که کشورهای غربی در افغانستان جا گذاشته‌اند، بیش‌تر نیز می‌شود.»

وی همچنان تلاش طالبان برای مبارزه با مواد مخدر را ناکافی خوانده و گفته است که سازمان ملل و کشورهای منطقه در این راستا همکاری کنند.

نشست شورای امنیت سازمان ملل عصر روز جمعه، ۱ سرطان، برگزار شد و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، گزارش ربع‌وارش از وضعیت افغانستان را در آن ارایه کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟