صالح: تی‌تی‌پی برای فریب غرب ساخته شد

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 185197

امرالله صالح؛ معاون پیشین ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات منیر اکرم؛ سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد اعلام کرده که تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) براساس استراتژی ارتش این کشور برای فریب غرب ساخته شده است.

امرالله صالح؛ معاون اشرف غنی، روز چهارشنبه، ۳۰ جوزا در واکنش به اظهارات منیر اکرم؛ سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد گفت که تحریک طالبان پاکستان براساس استراتژی ارتش این کشور، برای فریب غرب ساخته شده است.

منیر اکرم از احتمال دستیابی تی‌تی‌پی به سلاح‌های پیشرفته امریکایی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

آقای صالح در ایکس گفته که تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) همیشه در مدار استراتژی فرماندهی ارتش پاکستان قرار داشته تا کشورهای غربی را فریب دهد و پاکستان را قربانی تروریزم نشان دهد.

این مقام ارشد دولت پیشین گفت: «تحریک طالبان پاکستان با کمک ارتش پاکستان به هدف ایجاد یک پایگاه پشتیبانی برای شبکه حقانی و طالبان و حفاظت از پاکستان در مقابل فشارهای غرب» ساخته شده است.

به باور آقای صالح، پاکستان تحریک طالبان را یک دردسر قابل حل می‌داند.

صالح افزوده: «پاکستان قربانی تحریک طالبان پاکستان نیست بلکه قربانی غرور و معاملات کوته بینانه خود است که توسط جنرال‌های حریص اجرا شد.»

این در حالی است که منیر اکرم روز گذشته در نشستی در سازمان ملل متحد از احتمال دستیابی طالبان پاکستانی به سلاح‌های پیش‌رفته ابراز نگرانی کرد و از این سازمان خواست که یک کارزار هماهنگ را برای بازیابی سلاح‌های گروه‌های تروریستی چون تی‌تی‌پی روی دست گیرد.

آقای اکرم گفت که تی‌تی‌پی در افغانستان پناهگاه دارد و به سلاح‌های نیروهای پیشین افغانستانی و نیروهای بین المللی دست یافته است.

اتهام پناه دادن به گروه‌های تروریستی موضوعی است که دست‌کم در سه دهه گذشته مقام‌های حاکم در افغانستان و پاکستان علیه همدیگر استفاده کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟