حنفی: تولید گازهای گلخانه‌ای اثرات منفی به افغانستان برجا مانده است

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 183731

عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس‌الوزرای طالبان گفته که کشورهای صنعتی در تولید گازهای گلخانه‌ای نقش اساسی دارند و این موضوع بر شماری از کشورها، به شمول افغانستان اثرات منفی برجا مانده است.

حنفی این اظهارات را روز چهارشنبه، ۱۶ جوزا، طی یک نشست به مناسبت روز جهانی محیط زیست در کابل بیان کرده است.

او افزوده است که به همین دلیل قدرت‌های صنعتی جهان مسوولیت اخلاقی دارند تا با افغانستان در این زمینه همکاری همه‌جانبه کنند.

وی اضافه کرده است: «رسانه‌ها، جوانان، اداره‌های تعلیمی، عالمان، مسجدها، منابر و متنفذان برای بلند بردن آگاهی عامه در خصوص حفاظت محیط زیست تلاش‌های همه‌جانبه کنند.»

به گفته او، طالبان هر سال با تطبیق برنامه نهال‌شانی و احیای جنگلات در راستای گسترش ساحات سبز و حفاظت محیط زیست گام‌های عملی برداشته‌اند.

پیش‌تر، رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز گفت که محیط زیست زیبا و منحصر به فرد این کشور در معرض تهدید است.

نامبرده خاطرنشان کرده است که افغانستان در معرض تغییرات اقلیمی قرار دارد.

چندی پیش دفتر کاپ گفته بود که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

به گفته این دفتر، انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟