یک موسسه داخلی با همکاری طالبان برای دختران دانش‌آموز صنف پنجم و ششم‌ در بدخشان حجاب توزیع کرد

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 183510

منابع محلی در بدخشان می‌گویند که «موسسه انکشافی و اقتصادی روز» در همکاری با مقام‌های ریاست معارف طالبان برای دختران دانش‌آموز در چهار مکتب شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت حجاب توزیع کرده‌اند.

منابع روز دوشنبه، ۱۴ جوزا، می‌گویند که برای دست‌کم ۲۰۰ دختر صنف پنجم و ششم‌ در لیسه نسوان نمبر ۲، لیسه نسوان باغ شاه، لیسه نسوان الجهاد و لیسه عالی مخفی بدخشی در فیض‌آباد حجاب توزیع شده است.

منابع می‌افزایند که خانواده‌های دانش‌آموزان این اقدام موسسه تولیدکننده حجاب را «خوش خدمتی» به طالبان دانسته و اضافه کرده‌اند که مقصد این موسسه استفاده اقتصادی است.

از جانبی، نازیه بهارستانی، رییس این موسسه‌ می‌گوید که او تلاش می‌کند تا برای تمام دانش‌آموزان مکتب‌های ابتدایی ‌بدخشان، لباس و یونیفورم مکتب تهیه کند.

به گفته او، هدف از این کار کمک به خانواده‌های فقیر است.

در همین حال، مقام‌های ریاست معارف طالبان در بدخشان می‌گویند که این موسسه علاوه بر حجاب، برای این دانش‌آموزان لباس مکتب نیز توزیع کرده‌اند.

این ریاست در اعلامیه‌ای‌‌ گفته که در هر مکتب برای ۵۰ دانش‌آموز دختر حجاب و لباس توزیع کرده است.

براساس اعلامیه، این ریاست برای حدود ۵۰۰ دانش‌آموز دختر در مکتب‌های ابتدایی ولسوالی‌های بهارک و شهدا نیز حجاب و لباس توزیع خواهد کرد.

طالبان پس ‌از بازگشت دوباره به قدرت در کشور، محدودیت‌های گسترده‌ را بر پوشش زنان و دختران وضع کرده و دستور داده‌اند که زنان در اماکن عمومی حجاب بپوشند.

طالبان به دختران بالاتر از صنف ششم نیز اجازه رفتن به مکتب را نمی‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟