سسک فابرگاس از فوتبال خداحافظی کرد

  • انتشار: ۱۱ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 144381

سسک فابرگاس، هافبک سابق باشگاه‌های آرسنال، چلسی و بارسلونا در سن ۳۶ ساله‌گی بازنشسته شد.

فابرگاس شنبه‌شب، ۱ جولای، پس از ۲۰ سال حضور در باشگاه‌های مختلف، در شبکه‌های اجتماعی نوشت که با اندوه فروان زمان آویختن کفش‌هایش فرارسیده است.

او همچنان نوشته است: «من هر لحظه را گرامی خواهم داشت، از روزهای اولیه حضور در بارسلونا، آرسنال، بازگشت به بلوگرانا، چلسی، موناکو و در نهایت کومو. از جام جهانی تا قهرمانی اروپا، پیروزی در انگلیس، اسپانیا، کسب جام‌های اروپا؛ این سفری بود که هرگز فراموش نمی‌کنم.»

این بازیکن ۳۶ ساله اسپانیایی کار خود را در لاماسیا بارسلونا آغاز کرد.

او اولین بازی حرفه‌ای خود را برای آرسنال در ۱۶ ساله‌گی انجام داد و هشت فصل برای توپ‌چی‌ها توب زد و سپس دوباره به کاتالونیا بازگشت.

او در جریان هشت سال حضور در آرسنال تنها یک بار موفق به کسب جام اتحادیه انگلستان شد، اما پس از بازگشت به اسپانیا، جام‌های بیشتری را با تیم بارسلونا بالای سر برد.

او در مدت سه سال حضور در لالیگا، پنج جام قهرمانی را با بارسلونا بالای سر برد.

قهرمانی در لالیگای اسپانیا، کوپا دل‌ری، سوپرکپ اسپانیا، سوپر جام یوفا و جام باشگاه‌های جهان از افتخارات او با باشگاه بارسلونا است.

فابرگاس پس از سه سال حضور در لیگ فوتبال اسپانیا، دوباره راهی لیگ برتر انگلستان و هافبک چلسی شد و با این تیم دوباره به قهرمانی لیگ برتر انگلستان و جام اتحادیه فوتبال انگلستان رسید.

او همچنان ۱۱۰ بازی ملی دارد و با تیم ملی اسپانیا یک بار قهرمان جام جهانی و دوبار نیز قهرمان یورو شده است.

او اکنون به‌عنوان مربی تیم زیر ۱۹ سال باشگاه کومو ایتالیا است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟