۸ تن مواد مخدر در هلمند آتش زده شد

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 174518

وزارت داخله طالبان از آتش زدن ۸ تن مواد مخدر از سوی معینیت مبارزه با مواد مخدر این وزارت و مسئولان محلی ولایت هلمند و بازداشت ۲۷۶ نفر در پیوند با این مسئله خبر داد.

در خبرنامه وزارت داخله طالبان آمده است ۳ هزار و ۵۶۷ کیلوگرام هروئین، ۱ هزار و ۱۶۹ کیلوگرام تریاک، ۶ هزار و ۲۰۵ کیلوگرام چرس، ۳۶۰ کیلوگرام شیشه، ۴۵ گرام قرص کا، ۸۳۸ کیلوگرام ایف، ۳۹۳۲ لیتره تیزاب، ۱۷ لیتره مشروبات الکولی شامل مواد مخدری است که در ولایت هلمند نابود شده است.

معاونت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله طالبان افزود ۱۸ پارسل قرص ذیکپ، ۵۹ هزار و ۴۹۶ کیلوگرام اومان، ۷ هزار و ۸۰۲ کیلوگرام کاستیک سودا و انواع مختلف مواد نشه‌ای نیز شامل موادی است که در این ولایت نابود شده است.

در خبرنامه آمده است ۲۷۶ نفر در پیوند به مواد مخدر ضبط شده بازداشت و به ارگان‌های ذیربط سپرده شده‌اند.

گفتنی است که براساس گزارش اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل پس از ممنوعیت کشت مواد مخدر در افغانستان، در سال ۲۰۲۳ کشت کوکنار ۹۵ درصد کاهش یافته است.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در دیدار با پینو آلارچی، رئیس اجرایی پیشین دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل گفته است که در بیش از دو سال گذشته با کشت و قاچاق مواد مخدر مبارزه شده و سطح تولید آن در حال حاضر به صفر رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟