گزارش گاردین از یک آزمایش خون جدید که خطر بازگشت سرطان سینه را پیش بینی می کند

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 183383

آزمایش خون پیش‌بینی‌کننده به‌عنوان موفقیت «فوق‌العاده هیجان‌انگیز» سرطان سینه مورد استقبال قرار گرفت.”بیوپسی مایع” جدید به عنوان یک علامت هشدار اولیه برای پیش بینی خطر بازگشت تومورها عمل می کند.

به گزارش از گاردین، یک آزمایش خون جدید می‌تواند خطر بازگشت سرطان سینه را سه سال قبل از اینکه هر توموری در اسکن ظاهر شود، پیش‌بینی کند، این یک پیشرفت «فوق‌العاده هیجان‌انگیز» است که می‌تواند به زنان بیشتر کمک کند تا برای همیشه این بیماری را شکست دهند.

سالانه بیش از ۲ میلیون زن مبتلا به سرطان سینه، شایع ترین نوع بیماری، تشخیص داده می شوند. اگرچه درمان در دهه‌های اخیر بهبود یافته است، اما سرطان اغلب عود می‌کند و اگر هم برگشت، معمولاً در مرحله پیشرفته‌تری قرار دارد.

اما اکنون تحقیقات ارائه شده به بزرگترین کنفرانس سرطان جهان نشان داده است که بیوپسی مایع شخصی‌سازی شده می‌تواند یک علامت هشدار اولیه برای بازگشت سرطان باشد. نتایج آزمایشی از آزمایش‌ها که در نشست سالانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا در شیکاگو نشان داده شد، نشان می‌دهد که این آزمایش‌ها ممکن است به تشخیص اینکه کدام زنان به درمان پیشگیرانه نیاز دارند و چه بیمارانی می‌توانند از آن در امان بمانند کمک کند.