کنایه پوتین: از کامالا هریس به خاطر خنده رسایش حمایت می‌کنیم

  • انتشار: ۱۵ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 193323

ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه طی یک سخنرانی، طرز خندیدن کامالا هریس؛ معاون رییس جمهور امریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به سخره گرفت و گفت که مسکو به دلیل خنده‌های خانم هریس از او حمایت می‌کند.

آقای پوتین که امروز پنجشنبه، ۵ سپتامبر در حاشیه مجمع اقتصادی که در ولادی‌وُستوک، شرقی‌ترین منطقه روسیه برگزار شده، بیان کرد. او در اظهاراتی که کنایه‌آمیز به نظر می‌رسید، گفت که روسیه می‌خواهد کامالا هریس برنده انتخابات ریاست جمهوری امریکا باشد.

پوتین آن چه را «خندهٔ مُسری» خانم هریس نامید علتِ ترجیح نامزد مورد حمایت دموکرات‌ها بر دونالد ترامپ؛ نامزد جمهوری‌خواهان عنوان کرد.

دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه کامالا هریس، بارها در یک ماه گذشته به طرز خندیدن نامزد دموکرات‌ها ایراد گرفته و آن را به سخره گرفته است.

پوتین انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را «انتخاب» مردم امریکا دانست؛ اما مدعی شد همان طور که جو بایدن از حامیانش خواسته از هریس حمایت کنند، مسکو هم از او حمایت خواهد کرد. رییس جمهور روسیه گفت: «او چنان رسا و مسری می‌خندد که یعنی همه چیز خوب است و تحت کنترل».

ارزیابی کارشناسان و همین طور نظر سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده این است که به‌ دلیل تعهد کمتر دونالد ترامپ به حمایت از اوکراین، مسکو بیشتر به پیروزی ترامپ در انتخابات تمایل دارد.

پوتین در این سخنرانی خود همچنین گفت که روسیه مذاکره با اوکراین را «رد» نکرده، «اما این مذاکرات باید بر اساس توافق‌نامه‌های مستند باشد». او افزود که چین، برزیل و هند می‌توانند در مذاکرات صلح این کشور با اوکراین میانجیگری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟