کمیسیون حقوق بشر پاکستان: انتخابات سراسری ۲۰۲۴ با نظارت پارلمان مستقلانه بررسی شود

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: بخش هابین الملل
  • شناسه مطلب: 172591

کمیسیون حقوق‌ بشر پاکستان با نشر گزارشی تازه اعتبار انتخابات سراسری در این کشور را زیر سوال برده و‌ نسبت به رفتار مشکوک دولت موقت ابراز نگرانی کرده است.

این کمیسیون روز شنبه، ۱۸ فبروری با نشر گزارشی گفته است که هرچند روند رأی‌گیری در حوزه‌های انتخاباتی پاکستان به خوبی برگزار شد، اما فعالیت‌های مشکوکی در شمارش آرا و گزارش‌دهی وجود دارد که باید بررسی شود.

کمیسیون یادشده خاطرنشان کرده است که انتخابات سراسری ۸ فبروری در این کشور باید مورد بررسی مستقل قرار بگیرد و ارتش این کشور در نتایج آن مداخله نکند.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان تصریح‌ کرده که ناظران انتخاباتی‌‌اش این روند را در ۵۱ حوزه انتخابیه بررسی کردند.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان خاطرنشان کرده که شفافیت انتخابات ۲۰۲۴ نه‌تنها به‌دلیل فقدان صلاحیت در کمیسیون انتخابات، بلکه به‌دلیل قطع انترنت و خدمات تلفن همراه، فشار مداوم از سوی حوزه‌های انتخابیه غیردموکراتیک و تصمیمات مشکوک توسط دولت موقت و نیز اقدامات پر از شک در شمارش و گزارش‌دهی آرا به خطر افتاده و زیر سوال رفته است.

این نهاد همچنان گفته است که اگر‌ نیاز شد، دور از مداخله ارتش و‌ نهادهای امنیتی آرا بازشماری شود.

به گفته این کمیسیون، اکنون برای همه طرف‌ها ضروری است که به‌طور جمعی از حاکمیت غیرنظامی از طریق گفت‌وگوی سیاسی پایدار، معنادار و فراگیر محافظت کنند.

در متن گزارش آمده است که انتخابات امسال به ارزش‌های دموکراتیک، حاکمیت قانون و آرمان‌های مردم عادی در پاکستان آسیب زده است.

این در حالی است که حدود ۱۰ روز از برگزاری انتخابات پاکستان می‌گذرد و تا کنون سرنوشت حکومت آینده این کشور مشخص نیست، زیرا هیچ یک از احزاب و‌ کاندیدهای مستقل و طرفدار عمران خان، نخست‌وزیر پیشین این کشور موفق به کسب کرسی‌های کافی نشدند.

در نتیجه شماری از احزاب برای ایجاد تشکیل دولت ایتلافی به مذاکره پرداختند و شماری دیگر در صف اپوزیسیون اعتراضات گسترده راه انداختند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟