کاربران شبکه اجتماعی «تردز»، در پنج روز به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر رسید

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 145467

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اعلام کرد که پس از پنج روز از راه‌اندازی «تردز»، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر به این شبکه پیوسته اند.

مارک زاکربرگ گفت که «نمی‌توانست باور کند» تردز به این سرعت به نقطه‌ای عطف رسیده است.

اکنون تردز جای چت جی‌پی‌تی، پلاتفورم هوش مصنوعی را به عنوان سریع‌ترین شرکت آنلاین از نظر رشد گرفته است.

مدیر عامل متا گفت که این تعداد کاربر به طور طبیعی و بدون تبلیغات جذب تردز شده اند.

در روزهای نخست پس از راه‌اندازی تردز، ترافیک وب‌سایت توییتر نسبت به سال قبل حدود ۱۱ درصد کاهش یافت. یک دلیل آن این است که بخشی از کاربران توییتر به تردز کوچ کرده اند.

تحلیل‌گران می‌گویند آشفتگی در توییتر به‌ویژه وضع محدودیت‌های اخیر برای کاربران، باعث شده تا تردز جایگزین مناسبی در جذب کاربران عمل کند.

سهام متا روز دوشنبه ۰.۷ درصد افزایش یافت و تاکنون بیش از ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

تردز عملکرد شبیه توییتر دارد، این شبکه به پست‌هایی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر اجازه می‌دهد، از پیوندها، عکس‌ها و ویدیوها نیز پشتیبانی می‌کند. اما تاکنون عملکرد پیام‌رسانی مستقیم را ندارد و فاقد نسخه دسکتاپ، هشتگ‌ها، عملکرد جستجوی کلید واژه‌ها است.

اما، رئیس اینستاگرام که متعلق به متا است، می‌گوید که شبکه اجتماعی تردز در تلاش برای جایگزینی توییتر نیست، این شبکه متمرکز بر موضوعات مانند ورزش، موسیقی، مد و طراحی خواهد بود.

در حال حاضر هیچ تبلیغی در اپلیکشن تردز نشر نمی‌شود و زاکربرگ گفته است که این شرکت تنها زمانی به فکر درآمدزایی می‌شود که مسیر روشنی برای یک میلیارد کاربر وجود داشته باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟