پاف و اتومان، کاربردها و تفاوت ها…

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 98136

در این مقاله همراه هم شما هستیم با مطالبی در مورد پاف و اتومان، به کاربردهای هر کدام از این آیتم ها در دکوراسیون منزل می پردازیم و در نهایت می رویم سراغ تفاوت های آنها با یکدیگر.

تفاوت پاف و اتومان
تفاوت پاف و اتومان

اتومان

در ابتدا در مورد اتومان صحبت می کنیم، اتومان یا اتومن نوعی نیمکت بدون پشتی هست که طرح ها و رنگ ها و جنس های متنوعی دارد.

این واژه در واقع ریشه ترکی داره و گفته می شود که از واژه عثمان بنیانگذار امپراطوری عثمانی گرفته شده است و به صندلی عثمانی نیز معروف است.

قدیم تر ها اتومان شکل و کلاف و ساختار چوبی داشته اند که با رویه های پارچه ای و یا کوسن های متعدد تزیین می شده است.

به مرور زمان اتومان ها کوچک تر شدند و امروزه جزو مبلمان های اصلی و مرکزی محسوب نمی شوند و در کناز مبلمان های اصلی قرار گرفته و مورد استفاده واقع می شوند.

اتومان های امروزی شکلی نیمکت مانند دارند که بدون پشتی هستند و عموما شکل دایره ای دارند.

اما در بعضی اشکال دیگر نظیر مربع و مستطیل و هشت ضلعی نیز ساخته می شوند و در برخی از آنها محلی تعبیه می شود که بتوان برای گذاشتن اشیاء و ذخیره سازی چیزهای کوچک از آن استفاده کرد.

تفاوت پاف و اتومان
تفاوت پاف و اتومان

اتومان ها را هم می توان بدون پایه ساخت و هم می توان نوع پایه دار آن را استفاده کرد. اما اگر برای آنها پایه در نظر بگیریم این پایه ها خیلی کوتاه باید باشند و لبه بیرونی نداشته باشند.

جنس رویه ی آنها می تواند از چرم یا پارچه و یا مخمل در نظر گرفته شود.

اتومان ها کاربردهای متفاوتی دارند، شما می توانید از آنها به عنوان چهارپایه یا صندلی و یا جایگزینی برای مبل و در نهایت برای متعادل سازی و تکمیل اجزای دکوراسیون منزل تان و در کنار میل های دسته دار از آنها استفاده کنید.

سطح بعضی از اتومان ها بزرگ هستند و مدل هایی از آنها نیز موجود است که می توان به عنوان میز جلو مبلی و یا میز عسلی آنها را به کار برد.

گفتیم که اتومان در حال حاضر به عنوان تکمیل کننده مبلمان به کار می رود پس اگر قصد خرید آنها و استفاده از آن را دارید، توجه به سبک و رنگ دکوراسیون منزل تان داشته باشید.

نوع استوانه ای اتومان محبوبیت زیادی دارد. فقط دقت کنید که اتومان با پاف متفاوت است.

پاف

پاف نیز یکی دیگر از اجزا و وسایل دکوراسیون منزل می تواند باشد، که پوف هم به آن گفته می شود. پاف ها معمولا یه بالشتک یا کوسن بزرگ هستند که مستقیم و بدون پایه روی زمین قرار می گیرند. پاف ها پشتی ندارند و ارتفاع آنها نیز خیلی کم است.

تفاوت پاف و اتومان
تفاوت پاف و اتومان

از لحاظ فرم و شکل بیشتر کروی و یا مکعب مربع هستند، انواع استوانه ای و بیضی آن نیز در بازار موجود است.

از پاف ها برای شکل دهی به دکور منزل به کار می روند و علاوه بر زیبایی رنگ و الگو نیز به چیدمان منزل اضافه می کند.

این طور می توان گفت که پاف علاوه بر جنبه زیبایی و دکوری خاصش به عنوان زیرپایی، صندلی اضافه برای نشستن و حتی به عنوان میز نیز قابل استفاده هستند.

جنس های متنوعی می توان برای پاف ها در نظر گرفت، از جمله پارچه، چرم، جیر، کاموا و….

پاف ها به دلیل ظاهر نرم و راحتی که دارند طرفداران زیادی دارند، و از آنجایی که قابل حمل و نقل هستند حتما می توانند گزینه مناسبی برای خرید های منزل تان باشد.

انواع مراکشی، بافتنی و چرمی آن موجود می باشد.

اغلبا پاف و اتومان با هم اشتباه گرفته می شوند، که آنهم به دلیل کاربرد های مشابهی است که دارند، چرا که از هر دوی این دو مورد می توانیم انتظار داشته باشیم که محلی برای نشستن باشند، یا به عنوان

اما باید توجه داشته باشید که از پاف نمی توان به عنوان میز سررو نوشیدنی استفاده کرد، چون در واقع سطح صافی ندارد، هر چند می توان انتظار یک میز دکوراتیو و نشیمن تکی را از پاف داشت.

تفاوت پاف و اتومان
تفاوت پاف و اتومان

به طور تخصصی تر اگر در این مورد بخواهیم صحبت کنیم می توان گفت که پاف در دکوراسیون منزل مستقل تر عمل می کند ولی اتومان بیشتر به عنوان میز و نشیمنی است که تکمیل کننده ست مبل هست.

از سوی دیگر پاف ها حالت نرمی خاصی دارند و دارای فریم و چهارچوب خاصی نیستند در حالیکه اتومان محکم  تر بوده و حتی فضایی برای انبار و گذاشتن وسایل نیز دارد.

توصیه من به شما این است که قبل از خرید هر کدام از پاف ها یا اتومان ها، به کاربرد آنها توجه کافی داشته باشید و سبک و رنگ و ابعاد انتخابی خود را متناسب با مبل مان و سبک زندگی خود انتخاب نمائید.