وزارت کار طالبان: به ۳۰ هزار زن زمینه کار فراهم کرده‌ایم

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعیاقتصاد
  • شناسه مطلب: 179773

وزارت کار و امور اجتماعی طالبان مدعی شده که در سال ۱۴۰۲ خورشیدی برای ۳۰ هزار زن زمینه کار را فراهم کرده‌است. طالبان در حالی چنین آمار می‌دهند، که این گروه ده‌ها هزار زن که کارمند نهادهای دولتی و موسسات داخلی و خارجی بوده‌اند را از کار منع کرده‌اند.

سمیع‌الله ابراهیمی؛ سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی امروز دوشنبه، ۱۷ ثور این آمار را ارایه کرده و افزوده که این زنان در بخش‌های آموزش، صحت و امنیت صاحب شغل شده‌اند.

این مقام وزارت کار و امور اجتماعی طالبان همچنین مدعی شده که در سال ۱۴۰۲ برای نزدیک به ۱۳۰ هزار شهروند افغانستان و خارجی در بخش‌های دولتی و خصوصی جواز کار صادر کرده‌است.

او افزوده که از آغاز سال ۱۴۰۳ تاکنون برای نزدیک به دو هزار نفر از جمله ۲۰۵ زن زمینه اشتغال در بخش‌های مختلف فراهم شده است.

این در حالی است که طالبان پس از حاکمیت بر افغانستان نخست زنان شاغل در ادارات دولتی را از کار منع کردند و سپس فرمان ممنوعیت کار آنان در نهادهای غیر دولتی نیز صادر شد.

هرچند جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری خواهان پایان ممنوعیت آموزش و کار زنان از سوی طالبان در بخش‌های مختلف شده‌اند؛ اما تا کنون این گروه خواسته‌های جهان را نپذیرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟