واکنش رئیس فیفا به شعارهای نژادپرستانه علیه دروازه‌بان تیم میلان

  • انتشار: ۱ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 169580

رئیس فیفا، به توهین‌های نژاپرستانه علیه دروازه‌بان میلان در بازی شب گذشته واکنشی تند نشان داد.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، به توهین‌های نژاپرستانه علیه دروازه‌بان میلان در بازی شب گذشته واکنشی تند نشان داد و نوشت تیمی که هوادارانش شعار نژادپرستانه می‌دهند، باید بازنده اعلام شود.

میلان شب گذشته در حالی در هفته بیست‌ویکم سری آ ایتالیا موفق شد به پیروزی دراماتیک ۲-۳ مقابل اودینزه دست یابد که این بازی به مدت ۱۰ دقیقه به‌خاطر توهین نژادپرستانه هواداران تیم میزبان به مایک مانیان، دروازه‌بان فرانسوی میلان، به حالت تعلیق درآمد.

این اتفاق در دقیقه ۳۳ بازی رخ داد و بازیکنان میلان هم در حمایت از هم‌تیمی ۲۸ ساله خود زمین بازی را ترک کردند.

ماینیان پس از این دیدار در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسکای اسپورتس ایتالیا گفت: «اتفاقی که در نیمه اول افتاد این بود که در اولین شروع مجددی که می‌خواستم از جلوی دروازه‌مان داشته باشم، صدای میمون شنیدم اما چیزی نگفتم. بار دوم که برای گرفتن توپ رفتم، دوباره آن را شنیدم و این موضوع را به اطلاع داور چهارم و نیمکت میلان رساندم.

وی افزود: «من گفتم که ما نمی‌توانیم این‌طور فوتبال بازی کنیم. این اولین باری نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. باید بگوییم کاری که آنها می‌کنند، اشتباه است؛ البته کل جمعیت این کار را نکردند و بیشتر هواداران می‌خواهند تیم خود را تشویق کنند و شما را مورد تمسخر قرار دهند که این طبیعی است اما توهین نژادپرستانه نمی‌کنند.»

امروز رئیس فیفا نیز نسبت به اتفاق رخ داده در بازی میلان-اودینزه واکنش نشان داد. اینفانتینو در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: «اتفاقاتی که روز شنبه در اودینزه و شفیلد رخ داد کاملا مشمئزکننده و غیر قابل قبول‌اند. هیچ جایی برای نژادپرستی به هر شکلی در فوتبال و جامعه وجود ندارد. من حمایتم را از بازیکنانی که در مسابقات روز شنبه متحمل توهین‌های نژادپرستانه شدند اعلام می‌کنم.»

وی افزود: «ما به همه ارکان نیاز داریم تا آموزش را در این زمینه از مدرسه شروع کنند تا اطمینان حاصل شود که نسل‌های آینده بدانند نژادپرستی در فوتبال یا جامعه جایی ندارد. ما باید الان تصمیم‌گیری کنیم و تیمی را که هوادارانش رفتارهای نژادپرستانه داشته‌اند، جریمه کنیم و بازی را تمام‌شده اعلام و تیمی را که هوادارانش توهین نژادپرستانه کردند، بازنده اعلام کنیم.»

در ادامه متن رئیس فیفا آمده است: «وقتی در ورزشگاهی نژادپرستی وجود دارد باید بازی متوقف شود. اصلا اجازه این را نداریم که به نژادپرستان اجازه خودنمایی و پیروزی دهیم. نباید آنها در این نبرد پیروز شوند. باید فوتبال در چنین شرایطی متوقف و با نژادپرستان برخورد شود.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟