هلال احمر قطر ۱۰ مرکز صحی در افغانستان ایجاد می‌کنند

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعیاقتصاد
  • شناسه مطلب: 182469

جمعیت هلال احمر قطر (کیوآرسی‌اس) اعلام کرده که قرار است این نهاد ۱۰ مرکز صحی در مناطق محروم افغانستان زیر سلطه طالبان ایجاد کند.

کیوآرسی‌اس یک‌شنبه‌شب، ۶ جوزا، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این پروژه به هدف ارایه مراقبت‌های اولیه صحی و ارتقای خدمات صحی برای مادران و کودکان در افغانستان تطبیق خواهد شد.

محمدصلاح ابراهیم، مسوول بخش کمک و توسعه بین‌المللی جمعیت هلال احمر قطر گفته است که این مراکز سالانه برای ۲۵۰ هزار مادر و کودک خدمات صحی ارایه خواهد کرد.

مسوولان هلال احمر قطر در مورد هزینه این پروژه جزییاتی ارایه نکرده‌اند.

ابراهیم همچنان در سفرش به افغانستان همکاری جمعیت هلال احمر قطر را با موسسه «سی‌اچ‌سی» در بخش ارایه دوا، لوازم و تجهیزات صحی و غیرصحی و آموزش کارمندان صحی تا سال ۲۰۲۷ تمدید کرده است.

براساس بیانیه، این نهاد با کمک مالی صندوق توسعه قطر (کیواف‌اف‌دی) توافق‌نامه‌ای را با جمعیت هلال احمر افغانی که از سوی طالبان اداره می‌شود، برای ارایه کمک‌های غذایی به خانواده‌های آسیب‌پذیر از رویدادهای طبیعی در کشور امضا کرده است.

قرار است از این پروژه ۸۰۰ خانواده در ولایات فراه، فاریاب و هلمند بهره‌مند شوند.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، سکتور صحت در کشور به‌شدت آسیب دیده و این گروه همواره خواستار همکاری کشورها در این زمینه شده است.

این در حالی است که پیشتر جمعیت هلال احمر افغانی به‌منظور فراهم‌سازی زمینه تداوی ۱۶۹ کودک مبتلا به بیماری سوراخ قلب با هلال احمر قطر تفاهم‌نامه امضا کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟