هشدار دبیرکل سازمان ملل از آسیب‌های جدی گسترش نفرت و دروغ در فضای دیجیتال

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 142443

گوترش در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره پلتفرم‌های دیجیتال در سازمان ملل گفت که فناوری‌های جدید و تهدیدات ناشی از آن به سرعت در حال افزایش هستند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه گسترش نفرت و دروغ در فضای دیجیتال آسیب‌های جدی جهانی را به همراه دارد، از دولت‌ها، شرکت‌های فناوری و سایر ذینفعان خواست تا در این رابطه اقدام کنند.

گوترش با اشاره به اینکه «زنگ‌های هشدار» در مورد جدیدترین شکل هوش مصنوعی به صدا درآمده است، خاطرنشان کرد که هشدارها درباره این فناوری از سوی همان کسانی است که آن را توسعه داده‌اند.

گوترش گفت: دانشمندان و کارشناسان از جهان خواسته‌اند که وارد عمل شوند و اعلام کرده‌اند که هوش مصنوعی تهدیدی برابر با خطر جنگ هسته‌ای برای بشریت است. ما باید این هشدارها را جدی بگیریم.

وی با ابراز اینکه: گسترش نفرت و دروغ در فضای دیجیتال باعث آسیب جدی جهانی شده است، افزود، این امر به درگیری، مرگ و ویرانی دامن می‌زند.

گوترش با یادآوری اینکه رسانه‌های اجتماعی در مواقع بحران از جوامع حمایت می‌کند و صدای طردشدگان را به گوش می‌رساند، اظهار داشت که امروزه همین فناوری به جای امید، منبع ترس شده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه از پلتفرم‌های دیجیتال برای براندازی علم و انتشار اطلاعات نادرست و نفرت به میلیاردها نفر سوء استفاده می‌شود، تاکید کرد که این یک تهدید جهانی آشکار است و نیاز به اقدام جهانی روشن و هماهنگ دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟