نخستین شبکه خبری با مجری‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی شد

  • انتشار: ۲۸ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 164886

منابع رسانه‌ای از ایجاد نخستین شبکه خبری با مجریانی از هوش مصنوعی در اوایل سال آینده میلادی خبر داده‌اند.

بربنیاد گزارش‌ها، شبکه خبری کانال۱ (Channel 1) در حال آماده شدن برای استفاده کامل از هوش مصنوعی برای ارائه اخبار است. گفته می‌شود که این شبکه قرار است در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود.

اولین شبکه خبری جهان که به طور کامل توسط هوش‌ مصنوعی به ارائه اخبار می‌پردازد، قرار است سال آینده میلادی راه‌اندازی شود.

کانال۱ برای تولید اخبار و برنامه‌های هوش مصنوعی برنامه‌ریزی می‌کند.

این کانال ویدئوی تبلیغاتی را منتشر کرده که در آن توضیح داده چگونه این سرویس پوشش خبری شخصی‌سازی شده از امور بین‌المللی، مالی و سرگرمی را برای کاربران ارائه می‌کند.

گفته‌ می‌شود که خبرنگاران این ویدئو در واقع از اسکن یک شخص واقعی ساخته شده‌اند. با صداهای تولید شده دیجیتالی و احساسات انسانی صفر، آن‌ها می‌توانند اخبار را به هر زبانی بیان کنند.

آدام موسم؛ بنیانگذار این شرکت گفته است که اخبار پخش شده در این شبکه از رسانه‌های قدیمی مورد اعتماد و خبرنگاران آزاد جمع می‌شود. علاوه بر این، هوش مصنوعی گزارش‌های خود را از سوابق عمومی و اسناد دولتی ایجاد می‌کند.

دموی اولیه این شبکه متکی به فیلم‌ها و عکس‌های موجود بود، اما سازندگان گفته‌اند که قصد دارند وقایعی را که توسط دوربین ثبت نشده‌اند، با استفاده از هوش مصنوعی مولد بازسازی کنند.

کانال۱ نگرانی‌هایی را در مورد دقت و یک‌پارچگی ژورنالیستی گزارش‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی مطرح کرده است.

تولید این اخبار آسان و سریع تر خواهد بود؛ اما هزینه‌های آن بسیار بیشتر از مزایای آن گفته شده است.

اخبار هوش مصنوعی مرز جدیدی است که انتشار اطلاعات نادرست را برای سوء استفاده‌کنندگان آسان‌تر می‌کند.

کریستین روبی؛ مدیرعامل گروه مدیا روبی، گفته: « وقتی مجریان اخبار هوش مصنوعی جایگزین مجریان انسانی شوند مفهوم اخبار جعلی معنایی کاملا متفاوت خواهد داشت.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟