نخست‌وزیر بریتانیا: هوش مصنوعی به اندازه جنگ هسته‌ای برای آینده خطرآفرین است

  • انتشار: ۱۳ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: بین المللفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 159048

نخست وزیر بریتانیا هشدار می دهد که هوش مصنوعی می تواند به اندازه جنگ هسته ای برای آینده بشریت خطرآفرین باشد.

نخست وزیر بریتانیا در نشستی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز دیدار داشت و پیشنهاد ایجاد یک پنل جهانی تخصصی در زمینه هوش مصنوعی، مشابه سازوکار نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد را مطرح کرد. انتظار می‌رود آقای سوناک جزئیات بیشتری از پیشنهاد ایجاد پنل جهانی تخصصی در زمینه هوش مصنوعی ارائه دهد.

ریشی سوناک قرار است به تازگی درباره هوش مصنوعی با ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا صحبت کند. این گفتگو که پس از پایان اجلاس انجام خواهد شد قرار است از طریق شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) که این هم متعلق به ایلان ماسک است، پخش شود.

ماسک از جمله مدیران حوزه فناوری است که هشدار داده است که هوش مصنوعی می‌تواند آینده بشریت را به خطر بیندازد. ماسک در این اجلاس گفت: «برای اولین بار در تاریخ بشر با چیزی روبرو هستیم که بسیار هوشمندتر از ما خواهد بود. برای من روشن نیست که بتوانیم چنین چیزی را کنترل کنیم.»

سوناک گفت که نباید در مورد این فناوری «وحشت بی‌مورد» داشته باشیم. اما باید حواسمان باشد که ممکن است خطراتی در مقیاس برابر با بیماری‌های همه گیر و جنگ هسته‌ای ایجاد کند. به همین دلیل است که به عنوان رهبران [کشورها]، مسئولیت داریم تا اقداماتی را برای محافظت از مردم انجام دهیم، و این دقیقا همان چیزی است که در حال انجام آن هستیم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟