نتیجه یک مطالعه: فیل‌ها ممکن است یکدیگر را به نام صدا کنند

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 184460

یک مطالعه نشان می دهد که فیل ها ممکن است یکدیگر را به نام صدا کنند.

رویترز نوشت: طی سال‌ها، محققانی که فیل‌ها را مطالعه می‌کنند، متوجه پدیده‌ای جالب شده‌اند. گاهی اوقات وقتی یک فیل گروهی از فیل های دیگر را صدا می کند، همه آنها پاسخ می دهند. اما گاهی اوقات هنگامی که همان فیل تماس مشابهی با گروه برقرار می کند، تنها یک فیل پاسخ می دهد. آیا ممکن است فیل ها یکدیگر را با نامی معادل خطاب کنند؟ یک مطالعه جدید شامل فیل‌های ساوانای آفریقایی وحشی در کنیا از این ایده حمایت می‌کند.

محققان صداهای ایجاد شده توسط فیل ها را با استفاده از تارهای صوتی آنها، شبیه به نحوه صحبت کردن مردم، تجزیه و تحلیل کردند که توسط بیش از ۱۰۰ فیل در پارک ملی آمبوسلی و ذخیره گاه ملی سامبورو ساخته شده است. با استفاده از یک مدل یادگیری ماشینی، محققان آنچه را که به نظر می‌رسد جزء «نام‌مانندی» در این تماس‌ها باشد شناسایی کرده و یک فیل خاص را به عنوان مخاطب مورد نظر شناسایی کردند. محققان سپس صدا را برای ۱۷ فیل پخش کردند تا بررسی کنند که آنها چگونه به تماسی که ظاهراً خطاب به آنها و همچنین به تماسی که ظاهراً خطاب به فیل دیگری بود پاسخ می دهند.

فیل‌ها به طور متوسط ​​به تماس‌هایی که ظاهراً خطاب به آنها بود، پاسخ قوی‌تری دادند. هنگامی که آنها چنین تماسی را شنیدند، نسبت به زمانی که شنیدند که ظاهراً صدا خطاب به فیل مشخص بود، رفتاری مشتاقانه‌تر داشتند، به سمت منبع صوتی راه می‌رفتند و صدای بیشتری از خود درمی‌آوردند.

به گفته میکی پاردو بوم‌شناس رفتاری از دانشگاه کرنل، نویسنده اصلی این مطالعه که روز دوشنبه در مجله Nature Ecology & Evolution منتشر شد، یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که فیل‌ها «یکدیگر را با چیزی شبیه به یک نام خطاب می‌کنند».