مک‌کال: امروز افغانستان ظالم‌ترین کشور جهان برای زنان و دختران است

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 182170

مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا با اشاره بر ادامه محدودیت‌های طالبان در برابر زنان و دختران افغانستانی می‌گوید که افغانستان زیر سلطه این گروه «ظالم‌ترین» کشور جهان برای زنان و دختران است.

مجلس نماینده‌گان امریکا پنج‌شنبه‌شب، ۳ جوزا، در بیانیه‌ای به نقل مک‌کال نگاشته است که واشنگتن در همکاری با متحدان خود باید طالبان را برای پایان دادن به نقض حقوق بشر علیه مردان، زنان و کودکان بیگناه افغانستانی زیر فشار قرار دهد.

به گفته وی، افغانستان زیر حاکمیت «ظالمانه» طالبان با یک بحران انسانی ویرانگر رو‌به‌رو است.

این عضو جمهوری‌خواه مجلس نماینده‌گان امریکا تاکید کرده که دستاوردهای مبارزه سخت برای پیشبرد حقوق زنان و ترویج دموکراسی در افغانستان با تصمیم رییس جمهور بایدن برای عقب‌نشینی یک‌جانبه از بین رفته است.

مک‌کال تصریح کرده است: «دختران پس از صنف ششم از رفتن به مکتب محروم شده‌اند. زنان از کار در نهادهای دولتی منع شده‌اند. ما می‌دانیم که طالبان اقلیت‌های مذهبی و آزادی مطبوعات را به‌گونه وحشیانه‌ای سرکوب می‌کنند.»

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا خاطرنشان کرده است که رژیم طالبان به مجازات‌های بدنی و پناه دادن به «تروریست‌ها» ادامه داده‌اند.

وی بار دیگر تاکید کرده است که پول مالیات‌دهنده‌گان امریکا به زنان و کودکان رنج‌ دیده افغانستانی نه، بلکه به جنگ‌جویان و وفاداران طالبان سرازیر می‌شود.

به باور مک‌کال، طالبان همچنان به تعقیب و انتقام‌گیری از همکاران سابق این کشور در افغانستان ادامه می‌دهند.

وی افزوده است: «زمان آن فرا رسیده است که هر کاری می‌توانیم انجام دهیم تا درخواست‌های ویزای ویژه مهاجرت را تسریع کنیم و طالبان را مسوول جنایات‌شان بدانیم. مردم افغانستان باید بدانند که ایالات متحده پشت سر آن‌ها ایستاده است.»

گفتنی است که طالبان پس از تسلط دوباره‌‌‌شان بر افغانستان، همواره از سوی نهادهای بین‌المللی متهم به نقض حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان و دختران در کشور شده‌اند.

این گروه طی نزدیک به سه سال گذشته مکاتب بالاتر از صنف ششم به روی دختران را بسته کرده و دانشگاه‌ها را کاملاٌ پسرانه ساخته‌اند.

این در حالی است که چند روز پیش نیز مک‌کال با انتقاد از سیاست دولت بایدن در قبال طالبان، خواستار جلوگیری از انتقال پول مالیات‌دهنده‌گان امریکا به این گروه شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟