معرفی رقیب چینی چت GBT

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 151378

یک وبگاه جستجوی محبوب در چین می‌گوید: رقیب چت هوش مصنوعی جی‌بی‌تی را معرفی کرده است.

به نقل از الجزیره، بایدو چین، چت ربات هوش مصنوعی خود با عنوان ERNIE Bot را در اختیار عموم قرار داده است. در صورت تائید این یک جهش بزرگ برای بخش فناوری این کشور است، زیرا چین قصد دارد از هجوم بی‌امان هوش مصنوعی سود سرشاری کسب کند.

دولت چین مقررات جدیدی را در این ماه برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی معرفی کرد تا به آنها اجازه دهد در رقابت با شرکت هایی مانند OpenAI سازنده ChatGPT و مایکروسافت باقی بمانند و در عین حال اطلاعات آنلاین را به شدت کنترل کنند.

ERNIE Bot اولین برنامه هوش مصنوعی داخلی است که به طور کامل در چین در دسترس عموم قرار گرفته و در خارج از کشور موجود نیست.

علاوه بر این علاوه بر این بایدو مجموعه‌ای از برنامه‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را راه‌اندازی کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا چهار توانایی اصلی هوش مصنوعی مولد را تجربه کنند: درک، تولید، استدلال و حافظه.

گفتنی است برنامه‌های هوش مصنوعی مولد، از جمله ربات‌های چت مانند ERNIE Bot، بر روی حجم وسیعی از داده‌ها و همچنین تعامل آنها با کاربران آموزش دیده‌اند تا بتوانند به سؤالات، از جمله سؤالات پیچیده، در گفتار انسان‌مانند پاسخ دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟