معرفی ابزاری که با هوش مصنوعی از پیام‌های متنی «ویدیو» تولید می شود

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 172446

یک شرکت پیشرو در موضوع هوش مصنوعی گفت: ابزاری برای تولید ویدئو از پیام‌‌های متنی ایجاد کرده است.

گاردین نوشت: OpenAI ابزاری را معرفی کرد که می‌تواند از پیام‌های متنی ویدیو تولید کند. مدل جدید که از کلمه ژاپنی به معنای «آسمان» یا «سورا» برداشته شده، می‌تواند فیلم‌های واقعی تا یک دقیقه تولید کند که به دستورالعمل‌های کاربر در مورد موضوع و سبک پایبند است. بر اساس یک وبلاگ شرکت، این مدل همچنین می تواند یک ویدیو بر اساس یک تصویر ثابت ایجاد کند یا فیلم موجود را با مواد جدید گسترش دهد. این شرکت اعلام کرد که دسترسی به Sora را برای چند محقق و سازنده ویدیو باز کرده است. این شرکت تنها اجازه دسترسی محدود به محققان، هنرمندان تجسمی و فیلمسازان را می دهد.

یکی از ویدیوهای موجود در میان چندین نمونه اولیه از این شرکت بر اساس این دستور بود: «یک تریلر شامل ماجراهای مرد فضایی ۳۰ ساله با کلاه کاسکت بافتنی قرمز پشمی، آسمان آبی، صحرای نمک، سبک سینمایی، عکس روی فیلم ۳۵ میلی‌متری، رنگ‌های زنده.»

این ویدئوها دارای یک واترمارک هستند که نشان می دهد توسط هوش مصنوعی ساخته شده اند.

سایر شرکت‌های هوش مصنوعی هم ابزارهای تولید ویدیو را معرفی کرده‌اند، اگرچه این مدل‌ها تنها قادر به تولید چند ثانیه فیلم هستند که اغلب ارتباط کمی با درخواست‌های آنها دارد. گوگل و متا گفته اند که در حال توسعه ابزارهای ویدئویی مولد هستند، اگرچه آنها را برای عموم منتشر نکرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟