مشکل دریافت کد امنیتی اینستاگرام در پیامک و ایمیل

  • انتشار: ۳۱ حمل ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 108258

همزمان با افزایش استفاده از شبکه های مجازی شامل فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام، مشکلات مربوط به وارد شدن به این نرم افزارها نیز در مقایسه با گذشته بیشتر شده است.

مشکل دریافت کد امنیتی اینستاگرام
مشکل دریافت کد امنیتی اینستاگرام

به ویژه در مورد اینستاگرام این مشکل در ماه های اخیر به وضوح به چشم می خورد و کد امنیتی لازم برای بسیاری از کاربران یا دیر ارسال می شود یا اصلا ارسال نمی گردد. این مسأله باعث دلخوری برخی از کاربران و حتی انصراف از استفاده از اینستاگرام شده است.

برای رفع مشکل عدم دریافت کد امنیتی اینستاگرام در پیامک و ایمیل خود با ما تا آخر این مطلب همراه باشید:

احراز هویت دو عاملی و مشکل دریافت کد امنیتی اینستاگرام

مشکل دریافت کد امنیتی شش رقمی از سوی اینستاگرام این روزها آنقدر شوکه کننده شده که بسیاری از کاربران جرأت نمی کنند از اکانت خود خارج شوند.

کاربرانی که رمز عبور یا همان احراز هویت دو عاملی دارند بیشتر در معرض این  مشکل قرار دارند. ارسال نشدن کد امنیتی از سوی اینستاگرام ممکن است به سه دلیل « مشکل از ناحیه شما، مشکل از ناحیه اینستاگرام یا اپراتور تلفن همراه» باشد.

در برخی موارد بروز مشکلاتی در اپراتور تلفن های همراه سبب عدم ارسال کد امنیتی یا ارسال با تاخیرطولانی می شود. بعضی از پروتکل های امنیتی به دلیل قدیمی بودن با پروتکل های اینستاگرام ناسازگارند و سبب عدم ارسال کد امنیتی شش رقمی می شوند.

گاهی اوقات پیامک های اینستاگرام توسط اپراتورها بلاک می شود و سبب می گردد کد امنیتی به دست کاربران نرسد.

اشتباهات کاربران و عدم ارسال کد امنیتی

همان طور که گفته شد در کنار مشکلاتی که اپراتورها در عدم دریافت کد امنیتی شش رقمی اینستاگرام ایجاد می کنند، گاهی اوقات خود کاربران نیز اشتباهاتی مرتکب می شوند که در عدم ارسال کد امنیتی اینستاگرام نقش دارد.

زمانیکه کاربران شماره تلفن خود را به درستی وارد نکنند یا بیش از حد پیامک درخواست ارسال نمایند، کد امنیتی ارسال نمی گردد.

به یاد داشته باشید در زمان هایی که سرورهای اینستاگرام در حال آپدیت شدن هستند درخواست  ارسال کد امنیتی نفرستید چون ممکن است به مدت چند روز از دریافت کد امنیتی محروم شوید.  

مشکل دریافت کد امنیتی اینستاگرام

کد های امنیتی قبلی را یادداشت کرده اید؟

در صورتیکه با مشکل دریافت کد امنیتی اینستاگرام روبرو هستید، با یک کار ساده می توانید این مشکل را حل کنید. به سراغ کدهای امنیتی گذشته خود بروید و با وارد کردن یکی از آنها وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

با توجه به اینکه وارد شدن به اینستاگرام بدون کد امنیتی امری محال است همیشه سعی کنید کدهای امنیتی یک بار مصرف خود را در جایی یادداشتت نمایید.

کش را حذف کنید و وارد اکانت اینستاگرام شوید

یکی از راه های حل مشکل عدم دریافت کد تایید از سوی اینستاگرام، حذف کش می باشد. حافظه کش اینستاگرام در دستگاه شما ممکن است پر شده باشد.

زمانیکه حافظه کش اینستاگرام پر شده باشد، اینستاگرام به درستی کار نمی کند و اطلاعات پیج شما به درستی برای سرورهای اینستاگرام ارسال نمی گردد.

وقتی حافظه کش اینستاگرام در دستگاه خود را خالی کنید، ممکن است بتوانید به راحتی کد شش رقمی را در پیامک یا ایمیل خود دریافت نمایید.

راه دیگر حل مشکل عدم دریافت کد امنیتی اینستاگرام استفاده از مرورگر برای ورود به اکانت می باشد. در صورتیکه با مشکلات  اپلیکیشن اینستاگرام روبروه شده اید تلاش کنید از طریق مرورگر ورود به اکانت اینستاگرام را امتحان نمایید.

ذخیره شدن کوکی ها و ورودهای پیشین شما به اکانت اینستاگرام ممکن است ورود از طریق مرورگر را با مشکل روبرو سازد و کد امنیتی دو مرحله ای برای شما ارسال  نگردد.

در این حالت از طریق صفحه شخصی مرورگر خود وارد اکانت اینستاگرام شوید. در مرورگر کروم از آیکون سه نقطه ای بالا و سمت راست صفحه برای ورود به صفحه شخصی خود استفاده کنید.

از این بخش گزینه «New incognito window» را کلیک کنید. به یاد داشته باشید که آپدیت کردن اینستاگرام در دریافت آسان تر کد امنیتی نقش مهمی دارد.

هر زمانیکه اینستاگرام خود را آپدیت می کنید فرصت لازم برای حذف باگ ها و مشکلاتی از این دست در اختیار تیم فنی اینستاگرام قرار می گیرد.

 ناقص بودن شماره و عدم ارسال کد امنیتی

یکی از دلایل دیگر عدم دریافت کد امنیتی شش در اینستاگرام ناقص بودن شماره تلفن وارد شده می باشد. برخی موارد کاربران با چالش اثبات ربات  نبودن مواجه می شوند و ممکن است خودشان شماره ای وارد کنند تا پیامک به این شماره ارسال شود.

گاهی اوقات هنگام ورود به اکانت اینستاگرام از طریق مرورگر نیز این امکان به شما داده می شود تا شماره تلفن مد نظر خود برای دریافت پیامک را وارد کنید.

در این حالت سعی کنید شماره خود را بدون پیش شماره و بدون صفر وارد نمایید. به عبارت دیگر بعد از وارد کردن ۹۸+ هیچ صفری وارد نکنید و مستقیم شماره تلفن خود را بزنید.

مشکل دریافت کد امنیتی اینستاگرام
مشکل دریافت کد امنیتی اینستاگرام

دستگاه خود را عوض کنید

از دیگر راه های دریافت کد امنیتی شش رقمی برای ورود به اکانت اینستاگرام تغییر دستگاه می باشد. زمان هایی پیش می آید که مثلا شما از طریق گوشی خود نمی توانید وارد اینستاگرام شوید اما از طریق لب تاپ می توانید وارد شوید.

گاهی  اوقات اینستاگرام روی دستگاه خاصی حساس می شود و اجازه ندهد از طریق آن وارد اکانت شد. بنابراین عوض گردن دستگاه می تواند گزینه خوبی باشد.

مشکلات اپراتور و عدم دریافت کد امنیتی

در کنار تمام موارد بالا در مورد عدم دریافت کد امنیتی، مشکلات اپراتور را نیز فراموش نکنید. گاهی اوقات اپراتورها مشکل دارند و حتی ارسال و دریافت پیام های ساده نیز صورت نمی گیرد چه برسد پیامکی از اینستاگرام دریافت کنید.

بهتر است قبل از استفاده از روش های دیگر دسترسی به کد امنیتی یک بار اپراتور را امتحان کنید. برای این کار پیامکی به یکی از دوستان خود ارسال کرده از او بخواهید جواب بدهد.  

 به هر صورت به یاد داشته باشید که مشکل عدم دریافت کد امنیتی شش رقمی از سوی اینستاگرام یک مشکل عادی ست که برای همه اتفاق می افتد. مهم این است که راه های حل این مشکل را بلد باشید.