مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» به خاطر پورن و قمار در اندونزی

  • انتشار: ۴ اسد ۱۴۰۲
  • سرویس: بین المللفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 147317

اندونزی توییتر یا ایکس را مسدود کرد.

به نقل از الجزیره، آرزوهای ایلان ماسک برای X، رسانه اجتماعی که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می‌شد، پس از مسدود شدن سایت X.com در اندونزی با مشکل مواجه شد. دولت اندونزی تحت محدودیت‌های این کشور در زمینه پورنوگرافی آنلاین و قمار این شبکه اجتماعی را مسدود کرده است.

وزارت ارتباطات و انفورماتیک اندونزی گفت که این سایت محدود شده است زیرا این دامنه قبلاً توسط سایت‌هایی استفاده می‌شده است که قوانین سختگیرانه کشور را علیه محتوای «منفی» مانند هرزه‌نگاری و قمار رعایت نمی‌کنند. اشاره این وزارتخانه به واژه ایکس است که عموماً برای سایت‌های با محتوای پورنو ارائه می‌شود.

این اقدام به این معنی است که اندونزیایی‌ها در حال حاضر نمی‌توانند به این پلتفرم دسترسی داشته باشند که طبق گزارش‌ها حدود ۲۴ میلیون کاربر در میان جمعیت ۲۷۰ میلیونی کشور دارد.

ایلان ماسک چند روز پیش اعلام کرد نام و لوگوی توییتر را به ایکس تغییر داده است. ماسک این تغییر نام تجاری را که واکنش متفاوتی را در میان کاربران ایجاد کرد، به عنوان اولین گام برای تبدیل این پلتفرم به یک «اپلیکیشن همه چیز» که خدماتی فراتر از شبکه‌های اجتماعی، مانند پرداخت و بانکداری ارائه می‌دهد، انتخاب کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟