مدیران شرکت‌های توسعه‌دهنده هوش مصنوعی در دیدار با بایدن؛ قول می دهیم که مقررات ایمنی را رعایت کنیم

  • انتشار: ۳۱ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین المللفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 146720

مدیران هفت شرکت پیشتاز در توسعه فناوری هوش مصنوعی در دیداری با رئیس‌جمهور امریکا توافق کردند که راهنمای ایمنی را رعایت کنند.

در این دیدار مدیران شرکت‌های اوپن‌ای‌آی، گوگل، متا، مایکروسافت، آمازون، آنتروپیک و انلفکشن حضور داشتند.

براساس اعلام کاخ سفید، این شرکت‌ها به صورت داوطلبانه متعهد شدند که تدابیر لازم را برای ایمن‌تر کردن فناوری هوش مصنوعی را اجرا کنند.

دولت جو بایدن گفته که این شرکت‌ها توافق کردند سیستم‌هایی را که بر پایه هوش مصنوعی کار می‌کنند، پیش از آن که در اختیار عموم قرار گیرند، به طور کامل آزمایش کنند.

کاخ سفید همچنین افزوده که شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری هوش مصنوعی به بایدن وعده دادند که در زمینه کاهش خطرات استفاده از هوش مصنوع و امنیت سایبری سرمایه‌گذاری کنند.

به دنبال این دیدار، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا تعهدات این شرکت‌ها را «واقعی و ثابت» خواند و گفت که آنها متعهد شدند که توسعه فناوری هوش مصنوعی برای امریکایی‌ها «ایمن، مطمئن و قابل اعتماد» است.

بایدن همچنین افزود که شرکت‌های پیشتاز در توسعه فناوری در امریکا در دیدار با او قول دادند که توسعه این فناوری از «ارزش‌های امریکایی» حمایت خواهد کرد.

به گزارش رویترز، در زمینه مقابله با خطرات احتمالی استفاده از هوش مصنوعی امریکا در مقایسه با اروپا عقب‌تر است.

قانونگذاران اروپایی در ماه جوزا بر سر مجموعه‌ای از طرح قانونی به توافق رسیدند که در تولید محتوا توسط هوش مصنوعی باید تضمین وجود داشته باشد که قوانین رعایت می‌شود.

شماری این نگرانی را مطرح کرده‌اند که ممکن است در تولید محتوا توسط سیستم‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی، امکان تشخیص محتوای واقعی از محتوای غیرواقعی وجود نداشته باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟