ما از این حسین(ع) تجلیل می کنیم

  • انتشار: ۲۹ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: دیدگاهدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 146617

حسین بن علی(ع)، فرزند علی و فاطمه و نواسه رسول خدا(ص)، در سوم شعبان سال چهارم هجرت در مدینه به دنیا آمد و در دهم محرم سال ۶١ هجری، در کربلا به شهادت رسید. موقع شهادت، ۵٧ سال از عمر مبارکش می گذشت.
مختصری از فضایل حسین:
١- حسین، یکی از پنج نفر شامل در قضیه مباهله و آیه مباهله است. در این ماجرا رسول خدا، علی، فاطمه، حسن و حسین حضور داشتند و آیه ۶١ سوره آل عمران در شان آنان نازل شده است.
٢- حسین از اهل بیت پیامبر(ص)، از شاملین و مصادیق آیه مبارکه تطهیر و یکی از اصحاب کسا است. رسول خدا(ص)؛ علی، فاطمه، حسن و حسین را زیر عبای خود جمع کرد و گفت: پروردگارا! این افراد، اهل بیت من هستند. جان آنها جان من است، کسی که با آنان بجنگد با من جنگیده، با دشمن آنان دشمن هستم و با دوست آنان دوست هستم. خداوند آیه ٣٣ سوره احزاب را در شان این افراد نازل کرد و با عنوان اهل بیت به آنان خطاب کرد و فرمود: من این افراد از هر چه رجس و پلیدی است پاکیزه ساخته ام.
٣- حسین، سید جوانان اهل بهشت است. این کلام پیامبر در مورد حسن و حسین است.
۴- حسین، عزیز پیامبر بود و رسول الله (ص) فرمود: حسین از من است و من از حسینم. خدا دوست دارد کسی را که حسین را دوست بدارد.
۵- حسین از شاملین حدیث ثقلین است. پیامبر در سفر حجه الوداع، نزدیک وفاتش در خطبه منا در جمع بزرگی از مسلمین فرمود: من از دنیا می روم اما دو امانت گران بها نزد شما می گذارم. قرآن و اهل بیتم. تا زمانی که به هر دوی اینها چنگ بزنید گمراه نمی شوید، این دو امانت من از یکدیگر جدا نمی شوند تا در روز قیامت در حوض کوثر بر من وارد شوند.
۶- حسین از شاملین در آیه مودت ( آیه ٢٣ سوره شوری ) است. خداوند در این آیه به پیامبرش می گوید: به مردم بگو! من مزدی برای رسالت خود نمی خواهم مگر مودت به نزدیکانم ( اهل بیتم )
این نکات، مختصری از فضایل بی شمار حسین است. کافی است به تفسیر آیه مباهله، آیه تطهیر، آیه مودت و ابواب فضایل اهل بیت در کتب حدیثی شیعه و سنی مراجعه کنید، یک جستجوی ابتدایی در انترنت با همین کلمات داشته باشید تا شرح مطول این نکات را به دست آید.
کسی که بر دروازه دوکان خود، بر بام خانه خود، بر سر کوچه خود، پرچم حسین را می زند، به مجالس عزای اهل بیت می رود و محرم را تجلیل می کند، به حرف پیامبر و قرآن عمل کرده و نشان می دهد که به دستور قرآن حسین و اهل بیت را دوست دارد و به فرمایش رسول خدا(ص) در حدیث ثقلین با اهل بیت و قرآن می ماند تا گمراه نشود.

شجاع حسین محسنی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟