فونت های فارسی برای استوری اینستاگرام

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 105228

باید گفت خوشبختانه برنامه های مختلفی وجود دارند که به کاربران این امکان را می دهند که به تغیر فونت بیو و استوری اینستاگرام خود اقدام کنند.

فونت های فارسی برای استوری اینستاگرام
فونت های فارسی برای استوری اینستاگرام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بیو و استوری هایی با فونت های عجیب و غریب دیده باشید که دل تان خواسته آنها را پیدا کنید و شما هم از آن استفاده کنید.

قسمت بیوی اینستاگرام بخشی از پروفایل شما است که این امکان را به شما می دهد تا با نوشتن متنی کوتاه خود را به طور مختصر به مخاطبانتان معرفی کنید.

بیو در حقیقت اولین چیزی که هر کس در زمان ورود به یک پیج به آن توجه می کند و می تواند آشنایی مختصری با صاحب پیج پیدا کند.

بنابراین اگر از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنید پیشنهاد ما این است که برای جذب مخاطب بیشتر به این بخش توجه زیادی داشته باشید.

یکی از روش هایی که می توانید به وسیله آن پروفایل تان را جذاب تر کنید تغییر فونت است. کسانی را که می بینید در بیوهای شان فونت های زیبایی دارند از برنامه های تغییر فونت استفاده کرده اند.

کسانی که اینستاگرام را ساختند یک جورهایی با الفبای فارسی سازگاری ندارد. البته این موضوع در خصوص همه زبان های راست چین صادق است.

در حقیقت کمبود تنوع فونت های فارسی در اینستاگرام چیزی نیست که خیلی به مزاق افراد خوش بیاید. اما از آنجایی که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد این مشکل هم یک راه حل ساده دارد که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

تغییر رنگ فونت، نحوه دانلود و نصب فونت های مختلف از دیگر موضوعاتی هستند که به آنها می پردازیم. لطفا تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام

کسانی که سر و کار زیادی با اینستاگرام دارند و کسب و کارشان از این طریق انجام می شود، اگر بخواهند تاثیر فونت و زیبایی نوشته بر انتقال مطالب شان به مخاطب را نادیده بگیرند، بسیار سهل انگارانه رفتار کرده اند.

فونت های فارسی برای استوری اینستاگرام
فونت های فارسی برای استوری اینستاگرام

اینستاگرام به دلایل خاص خودش برای الفبای زبان های راست چین یعنی زبان هایی که از سمت راست نوشته می شوند ارزش زیادی قائل نشده است.

این موضوع یعنی این که یک فارسی زبان، شانس زیادی برای زیبا نوشتن در استوری یا بایوی اینستاگرام به زبان خودش را ندارد. اما این موضوع نباید باعث شود تا از اهمیت زیبایی که به چشم می آید غافل شویم.

در ادامه تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام و در بیوی آن را مورد بررسی قرار می دهیم تا جهان بداند که ما هم می توانیم با فونت دلخواه خودمان به زبان فارسی کار کنیم!!!

برنامه کاربردی

برنامه این‌شات (Inshot) که برنامه ای است هم برای گوشی های اندروید و هم برای گوشی های آیفون، امکانات گسترده ای در این زمینه به شما می دهد که یکی از آن ها تغییر فونت های دلخواه شماست.

شما بعد از این که این‌شات را دانلود و نصب کردید وارد محیط آن شوید. همانطور که گفتیم این اپ امکانات زیادی در اختیار شما قرار می دهد.

شما با انتخاب قسمت Photo به گالری گوشی از طریق برنامه وارد می شوید. در ابتدا باید عکس مورد نظرتان را انتخاب کنید. با استفاده از تنظیمات برش که در منوی برنامه شما ظاهر شده است در قسمت پایین صفحه قرار دارد آن را به ابعاد استوری اینستاگرام در می آورید.

در این قسمت شما با انتخاب گزینه ی T از منو می توانی بر روی عکس تان مطلب دلخواه خود را بنویسید. در اینجا صحبت از تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام است. پس بعد از نوشتن متن به زبان فارسی و استایل دهی به آن نوبت به انتخاب فونت می رسد.

برای تغییر فونت فارسی باید روی آیکون Aa بزنید. در اینجا لیستی از فونت های انگلیسی پیشفرض این برنامه برای شما ظاهر می شود..

کیبورد برای فونت فارسی استوری اینستاگرام

روش دیگر برای ایجاد فونت اینستاگرام فارسی جدید استفاده از کیبوردهای مختلفی است که به این منظور طراحی شده اند. برنامه های کیبورد به شما این امکان را می دهد تا فونت های تازه ای را استفاده کنید و تغییر اندازه فونت اینستاگرام و تغییر فونت فارسی در استوری اینستاگرام را انجام دهید.

فونت های فارسی برای استوری اینستاگرام
فونت های فارسی برای استوری اینستاگرام

سایت تغییر فونت

یکی از سایت هایی که به شما این امکان را می دهد تا فونت های زیبایی داشته باشید سایت IGfonts است این وبسایت دارای تعداد زیادی از فونت های قابل پشتیبانی در اینستاگرام بوده و به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است.

برای استفاده از فونت های مختلفی که در این سایت طراحی شده است کافی است وارد IGfonts شوید و در بخش اول، جمله و یا عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید.

بعد از این مرحله، کادر جدیدی ایجاد می شود که عبارت تایپ شده شما با فونت های مختلف را نشان. بعد از دیده شدن این کادر کافی است متن را کپی و بعد به قسمت دلخواه خود در اینستاگرام وارد کنید. در این باکس می توان با کلیک روی گزینه load more fonts   فونت های بیشتری را در دست داشته باشید.

تغییر فونت اینستاگرام برای بیو ، کپشن و نظرات

برای هر متن دیگری در برنامه اینستا ، گزینه های شخصی سازی وجود ندارد. می خواهد این متن در بیوگرافی اینستای شما باشد یا متن در نظرات و شرح تصاویر ، هیچ گزینه ای در دسترس نیست.

با این حال ، می توانید با نوشتن با فرمت متفاوت روی یک برنامه یا مولد فونت مبتنی بر وب قلم تان را تغییر داده و سپس متن را در اینستاگرام کپی کنید. چندین برنامه و ابزار ایجاد فونت سازگار با اینستاگرام وجود دارد.

برای نوشتن آن چیزی که می خواهید در اینستاگرام ارسال کنید می توانید از هر یک از این موارد استفاده کنید. بعد از نوشتن ، می توانید فونت مورد نظر خود را از گزینه های زیادی که توسط آن ابزار ارائه شده است، انتخاب کنید.

بعد از انجام کارهایی اعمال شده و سفارشی کردن متن ، کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی آن را کپی کرده و در هر کجا که می خواهید در اینستاگرام قرار دهید.

مثلاً اگر می خواهید قلم بیو و نام اینستاگرام خود را تغییر دهید ، می توانید با کلیک بر روی ویرایش پروفایل این کار را انجام دهید.