فرمانده امنیه طالبان در اشکمش تخار از باشنده‌گان تاجیک‌تبار به بهانه داشتن سلاح اخاذی می‌کند

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 182011

ملا اسدالله مرتضی، فرمانده امنیه طالبان در ولسوالی اشکمش تخار، باشنده‌گان تاجیک‌تبار این ولسوالی را با تهدید به مرگ، آزار و اذیت کرده و وادار به پرداخت پول می‌کند.

منبعی معتبر روز چهارشنبه، ۲ جوزا می‌گوید که ملا اسدالله مرتضی در تبانی با افرادش نظامیان پیشین و بسته‌گان‌شان را تهدید به مرگ و زندان کرده و از آن‌ها به بهانه داشتن سلاح اخاذی می‌کند.

منبع می‌افزاید: «ملا اسدالله که پشتون‌تبار است با افرادش نظامیان و خانواده‌های نظامیان در این ولسوالی که پس‌ از حکومت جمهوریت فرار کرده‌اند را به بهانه‌ای احضار می‌کند و به فرماندهی اشکمش و حتی خانه‌اش می‌خواهد و آن‌ها را تهدید به کشتن می‌کند.»

به گفته منبع، این مقام پشتون‌تبار طالبان در بیش‌تر موراد پدر‌ان، زنان و فرزندان نظامیان پیشین که تاجیک‌تبار هستند و در گذشته با طالبان جنگ کرده‌اند را آزارواذیت می‌کند تا سلاح و امکانات دولت گذشته را بدهند.

فرمانده امینه طالبان در اشکمش تخار این باشند‌ه‌گان را به اتهام داشتن سلاح و همکاری با نیروهای امنیتی و خیزش مردمی به رهبری پیر مقتدر که توسط این گروه کشته شد و سید اکرام‌الدین معصومی، نماینده پیشین مجلس نماینده‌گان و یکی از فرماندهان ضدطالبان لت‌وکوب، بازداشت و تهدید به مرگ می‌کند.

گفتنی است که اخاذی از مردم به بهانه داشتن سلاح و همکاری با نیروهای امنیتی پیشین و جبهه‌های مخالف طالبان از سوی این گروه در ولایت‌های دیگر نیز گزارش شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟