عجیب ترین مرگ های تاریخ

  • انتشار: ۲۹ حمل ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 109500

درست است که مرگ حقیقتی انکارناپذیر است و همه دیر یا زود آن را تجربه می کنند اما علاوه بر اهمیت خود مرگ، نحوه مردن هم در حد خود قابل اهمیت است.

عجیب ترین مرگ های تاریخ
عجیب ترین مرگ های تاریخ

بعضی افراد خیلی عادی و با آمادگی ذهنی کامل اطرافیان با دلایلی چون بیماری، جنگ، حادثه و غیره از دنیا می روند اما بعضی افراد خیلی غیرمنتظره و با اتفاقات بسیار کوچک و ساده به عجیب ترین شکل ممکن جان خود را از دست می دهند.

در این مقاله به معرفی چند مورد از این گونه مرگ های عجیب و غریب در دنیا پرداخته شده است.

شال گردن حریر

یک مانکن فرانسوی به نام دانکن که در دهه ۱۹۲۰ زندگی می کرد و از نظر استایل و چهر بسیار شناخته شده بود، او به دلیل داشتن چهره ای زیبا و گردنی کشیده یکی جذاب ترین مانکن های زمان خودش بود.

این مانکن معروف عادت داشت  شال های حریر و بلندی به گردن می بست و به ماشین سواری در اطراف فرانسه می پرداخت و از آن لذت می برد. موضوعی که که هیچ وقت فکر نمی کرد روزی قاتل جانش شود.

دانکن در روز مرگش تصمیم گرفت برای لذت بردن از هوای باطراوت آن روز، سوار خودروی جدیدش شود و با رانندگی در اطراف ساحل از وزش نسیم خنک آن اطراف نهایت استفاده را ببرد.

اما متاسفانه این لذت دوامی نداشت و سرعت بالای خودرو و همچنین وزش باد باعث خارج شدن دنباله بلند شال دور گردن او به خارج از ماشین پرت شود و به چرخ های عقب خودرو گیر کند که این موضوع به شکسته شدن گردن او منجر شد و بدون سقف بودن ماشین هم باعث شد دانکن از ماشین به بیرون پرت شود و به همین راحتی و کاملا غیر منتظره جان خود را از دست بدهد.

لباس پرنده

دیگر مرگ عجیبی که در تاریخ ثبت شده است نیز مربوط به مردی از فرانسه به نام فرانس ریشلت است. این مرد برای امرار معاش خود به خیاطی می پرداخت، اما به دلیل علاقه شدید به خلق ایده های مبتکرانه، اوقات فراغت خود را با کار روی یک لباس سرهمی پرنده می گذراند.

او تصمیم داشت بعد از به پایان رساندن اختراعش این لباس پرنده را جایگزین چتر نجات خلبانان نیروی هوایی کند. جالب است بدانید که او به حدی از نتیجه اختراع خود مطمئن بود که پس از اتمام کار، خود را خیاط پرنده نام گذاری کرد!

ریشلت پس از تکمیل این اختراع بلافاصله تصمیم به آزمایش آن از بالای برج ایفل را گرفت. در نهایت مجوز تست پرواز با شرط آزمایش آن روی مانکنی عروسکی در چهارم فوریه ۱۹۱۲ به او داده شد.

عجیب ترین مرگ های تاریخ
عجیب ترین مرگ های تاریخ

اما در روز آزمایش مشخص شد که فرانز قصد دارد به جای مانکن، خودش لباس پرواز را بپوشد! براساس فیلم کوتاهی که از این رخداد در شبکه های اجتماعی وجود دارد، وی به اندازه ای برای انجام این آزمایش اشتیاق داشت که ترس برایش معنایی نداشت.

وی لحظاتی بعد، بدون توجه به چهره وحشت زده مردم پایین برج، بی درنگ از فراز ایفل به پایین پرید و پس از برخورد شدیدش با زمین در دم جان داد.

مرگ با اسکوتر

سگ وی نام نسخه هوشمند و پیشرفته اسکوتر است که نیازی به پا زدن ندارد و درست مانند یک خودروی کوچک عمل می کند.  که البته در این مقاله شما این دستگاه کوچک را مسبب مرگ جیمز هسلدن خواهید دید.

هر چند به غیر از افسران پلیس و ماموران اداره پست، بقیه افراد اجازه عبور و مرور در مکان های عمومی با این دستگاه را ندارند و فقط می توانند از آن در محوطه ملک شخصی خود استفاده کنند، اما جیمز هسلدن، این پیرمرد مشتاق که در سال ۲۰۱۰ بتازگی مسئولیت شرکت سازنده سگ وی را بر عهده گرفته بود، برای خود این استثنا را قائل شد که می تواند از آن در محیط اطراف خانه اش استفاده کند.

بنابر گزارش پلیس، آن هنگام که جیمز در حال راندن اسکوتر ساخته دست خود بود در اطراف صخره های مرتفع کنار رودخانه بوده است، ناگهان کنترل دستگاه را از دست داده و از ارتفاع ده متری صخره ها به داخل رودخانه پرتاب شده و در دم جان سپرد و خود قربانی وسیله ای شد که سازنده اش بود.

صدای موسیقی

در سال ۲۰۰۸ خبرگزاری های خارجی خبر از سقوط ناگهانی یک هلیکوپتر دادند که در این حادثه همه سرنشینان آن و یک عابر پیاده جان خود را از دست دادند.

این سوال که چرا این عابر پیاده که یک دانشجوی ۲۳ ساله بود قبل از سقوط هلیکوپتر، صدای گوشخراش آن را نشنیده و جان خود را نجات نداده، ذهن همه را به خود مشغول کرده بود.

بنا بر گفته های شاهدان عینی ماجرا، زمان سقوط هلیکوپتر، هدفونی بزرگ روی گوش این دانشجو قرار داشته است و مشغول شنیدن موسیقی با صدایی بلند بوده که متوجه صدای گوشخراش هلیکوپتر بالای سرش و فریاد های مردم اطراف نشده بود.

بازی کامپیوتری مرگ بار

اکثر مردم، بیشتر برای کم شدن بخشی از استرس ها و تنش های روزمره به بازی ویدئویی یا آنلاین رو می آورند. اما برخی افراد گاهی به حدی غرق در این بازی ها می شوند که دنیای واقعی را به کلی فراموش می کنند.

عجیب ترین مرگ های تاریخ
عجیب ترین مرگ های تاریخ

و این موضوعی است که در سال ۲۰۰۵ برای لی سونگ اهل کره جنوبی اتفاق افتاد لی تکنیسینی صنعتی بود که برای بازی های آنلاین کامپیوتری تصمیم گرفت از شغل خود استعفا دهد!

او پس از استعفا به نزدیک ترین گیم نت رفت و به مدت ۵۰ ساعت پی درپی مشغول یک بازی مرحله ای شد. او فقط برای استفاده از دستشویی یا خوابی بسیار کوتاه به خود استراحت می داد.

اما در نهایت پس از این ۵۰ ساعت دلایلی همچون خستگی بیش از حد، کم آب شدن بدن و نارسایی قلبی منجر به از هوش رفتن لی و دقایقی بعد مرگ او در سن بیست و هشت سالگی شد.

تراژدی آشیلوس

بسیاری از مردم جهان آشیلوس را به عنوان بنیانگذار سبک تراژدی در می شناسند. او جزو یکی از سه نمایشنامه نویس یونان باستان است که هنوز هم نمایش های او در سراسر جهان اجرا می شوند.

داستان غم انگیز مرگ وی از این قرار است که سال ها پیش زمانی که او برای گذراندن اوقات فراغت خود به جزیره سیسیلی سفر می کند یک عقابی از بلندای آسمان، سر بدون موی او را با سنگ اشتباه می گیرد و لاک پشتی که به منقار داشته است را بر سر او می اندازد. ضربه به حدی شدید بوده است که بلافاصله باعث مرگ آشیلوس و پایان غم انگیز زندگی خالق تراژدی می شود.

.