طالبان معاش ماهانه شان را هم از کمک‌های نقدی امریکا می‌گیرند

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادسیاست
  • شناسه مطلب: 181992

حبیب‌رحمان حکمتیار؛ پسر رهبر حزب اسلامی با انتقاد از رویکرد امریکا مبنی بر حمایت مالی امریکا از طالبان می‌گوید که طالبان حتا معاش ماهانه شان را هم از کمک‌های نقدی امریکا می‌گیرند.

آقای حکمتیار این سخنان را امروز چهارشنبه، ۲ جوزا در واکنش به «غیر قابل قبول خواندن سوءاستفاده طالبان از کمک‌های نقدی امریکا به افغانستان» از سوی رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بیان کرده‌است.

او در صفحه ایکسش از بی‌خبری مقامات امریکایی نسبت به این سوء استفاده‌ها اظهار تعجب کرده و گفته است که درک نمی‌کند که چطور دولت امریکا متوجه این سوءاستفاده نیست. او امریکا را متهم به حمایت مالی از طالبان حتا در بخش استخباراتی و نظامی کرده‌است.

او افزوده‌است:‌«[طالبان] حتی معاشات ماهانه را نیز از کمک های نقدی امریکا می‌دهند».

به باور او هم دیموکرات‌ها و هم جمهوری خواهان امریکا ادامه این روند را در افغانستان میخواهند.

این در حالی است که بازرس ویژه امریکا برای باسازی افغانستان (سیگار) دو روز پیش در گزارشی گفت که امریکا ۲.۸ میلیارد دالر به افغانستان تحت تسلط طالبان کمک بشردوستانه ارسال کرده و نهادهای امریکایی میلیون‌ها دالر پول مالیات و خدمات به طالبان پرداخت کرده‌اند.

مایکل مکال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بهره‌جویی طالبان از کمک‌های نقدی امریکا را غیرقابل قبول خوانده است. او از دولت بایدن خواسته‌است تا اقدامات فوری را برای جلوگیری از انتقال پول مالیات‌دهندگان امریکایی به طالبان انجام دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟