طالبان درباره نشست بعدی دوحه جلسه برگزار کردند

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 182081

طالبان اعلام کرده‌اند که کمیسیون سیاسی اداره این گروه درباره شرکت در نشست آینده دوحه رایزنی کرده است.

طالبان امروز پنج‌شنبه، ۳ جوزا اعلام کرده‌اند که کمیسیون سیاسی حکومت این گروه در جلسه‌ای تحت ریاست مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان درباره نشست آتی دوحه رایزنی کرده است.

سازمان ملل اعلام کرده که سومین نشست دوحه در دهم و یازدهم سرطان برگزار می‌شود.

دفتر نخست‌وزیری طالبان امروز در بیانیه‌ای گفته که در این نشست در قصر سپیدار همچنین درباره وضعیت اخیر افغانستان و منطقه و ارائه کمک‌های بشردوستانه به شهروندان نیازمند، بحث شده است.

پیشتر سازمان ملل اعلام کرد که نشست سوم دوحه با حضور نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان در ۳۰ جون و اول جولای ( ۱۰ و ۱۱ سرطان) برگزار خواهد شد.

سازمان ملل هدف از این نشست را «افزایش تعامل بین‌المللی با افغانستان به صورت منسجم و ساختارمند» گفته است.

این سازمان در بیانیه‌ای گفت که روزمری دیکارلو، معاون دبیرکل ملل متحد در سفری به کابل مقام‌های طالبان را به نشست آینده دوحه دعوت کرده است.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان اشتراک در نشست سوم دوحه را مشروط به پذیرش «موقف» این گروه کرده است.

عبدالکبیر این هفته به خانم دیکارلو گفت که افغانستان تحت کنترول کامل طالبان است و این کشور «یک امیر دارد و از آن اطاعت می‌شود.»

تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان نیز احتمالا از بحث‌های اصلی نشست آینده خواهد که یکی از دلایل خودداری طالبان از شرکت در این نشست است. مقام‌های طالبان بارها با موجودیت یوناما، نیازی به تعیین نماینده جدید سازمان ملل برای افغانستان نیست.

طالبان همچنین برای شرکت در نشست قبلی دوحه شرط گذاشته بودند که این گروه تنها نماینده افغانستان در این نشست باشد. آنچه که سازمان ملل نپذیرفت و طالبان هم به دوحه نرفتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟