صنعت مدلینگ و ثروتمندترین مُدل های جهان

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 103072

صنعت مد و فشن امروزه پیشرفت های چشمگیری به خود دیده و افراد زیادی را جذب کرده است. کسانی که بخاطر مشهور شدن و درآمد بالایی که این شغل دارد مجبورند سختی های آن را به جان بخرند و سبک زندگی خود را به کلی تغییر دهند.

ثروتمندترین مدل های جهان
ثروتمندترین مدل های جهان

بعضی از مدل‌ها هستند که از سنین کم در این صنعت درخشیده اند و لقب سوپرمدل را که به هر کسی در این حرفه اعطا نمی‌شود، از آن خود کردند.

این نوشته به کسانی که در این صنعت به ثروت های زیادی دست پیدا کرده اند پرداخته است، در حقیقت برخی از ثروتمندترین مدل های جهان را معرفی کرده است.

اگر شما هم قد دارید وارد دنیای مد و فشن شوید حتما این نوشته را بخوانید تا انگیزه تان بیشتر شود!

رسیدن به پول زیاد و ثروت فراوان تقریبا آرزوی همه آدم هاست. بعضی ها در سنین بالا به ثروت های زیادی دست پیدا می کنند و برخی دیگر در همان جوانی به هر آنچه که می خواهند می رسند.

نه فقط مردان، که خانم های بسیاری نیز نام خود را در اوج جوانی به عنوان ثروتمندترین زنان جهان، ثبت کرده اند.

داوتسن کروس

داوتسن کروس یکی از مدل ها و بازیگران در کشور هلند است کروس برای مدتی از دنیای مد فاصله گرفت، اما در سال ۲۰۱۸ بار دیگر به این صنعت بازگشت و جایگاهش را به عنوان دهمین مدل پردرآمد جهان ثبت کرد.

ثروتمندترین مدل های جهان
ثروتمندترین مدل های جهان

کروس علاوه بر مدلینگ خط تولید لباس‌های خودش را در نیز راه انداخته که بر افزایش ثروت اش بی تاثیر نبوده است. سابقه مادلینگ داوتسن کروس نزدیک به ۱۵ سال است.

وی از سال ۲۰۰۴ قرارداد خود را با شرکت ویکتوریا سیکرت امضا کرد و در سال ۲۰۰۸ تبدیل به یکی از فرشتگان این شرکت شد.

داوتسن در این باره می‌گوید که حق من بود که در دنیای مادلینگ ، به این مقام برسم. من اول برای شروع کار به هلند رفتم، سپس آن ‌ها مرا به نیویورک فرستادند. اگر چه من در آنجا افسردگی گرفته بودم، اما سعی کردم که کارم را رها نکنم و همین سخت کوشی منجر به موفقیتم شد.

جوان اسمالز

وی با درآمد ۸.۵ میلیون دلار، نهمین مدل پردرآمد سال معرفی شد. جوان اسمالز این موفقیت اش را مدیون سخت کوشی هایش است.

او خودش در این خصوص می‌گوید که خوشبختانه من درآمد خوبی دارم و از نظر مالی هیچ مشکلی ندارم،

من هر از گاهی به سفر می‌روم و گاهی هم برای خودم طلا و جواهرات می‌خرم، در غیر این صورت خرج دیگر ندارم و پول هایم را جمع می‌کنم.

مدلینگ شغلی ست که آینده مشخصی ندارد. ما از فردایمان خبر نداریم، در واقع هیچ امنیت شغلی نداریم، به همین دلیل مجبوریم که در پول خرج کردن با احتیاط تر عمل کنیم.

بلا حدید

او با درآمد هشت و نیم میلیون دلاری اش، هشتمین مدل پردرآمد سال معرفی شد. او در سال ۲۰۱۴ وارد این صنعت شد و در سن ۲۲ سالگی یکی از جوان‌ ترین مدل‌های موفق جهان شناخته شد.

ثروتمندترین مدل های جهان
ثروتمندترین مدل های جهان

بلا برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ با سرمایه‌ای حدود ۶ میلیون دلار، جزء پردرآمدترین مدل ‌های دنیا شد. او در این باره می‌گوید: من زیاد به سفر رفتم و در هر فرصتی که به دست می‌آوردم، کار می‌کردم و تجربه به دست می‌آوردم.

جی‌جی حدید

او در سن ۲۳ سالگی، با درآمدی حدود ۸ میلیون دلار، به عنوان یکی از پردرآمدترین مدل‌های جهان معروف شد. جی‌جی خواهر بزرگ تر بلا است، به همین دلیل اطرافیان همیشه آنها را با هم مقایسه می‌کنند، اما نظر خودشان چیز دیگری است.

او می گوید من و بلا دو استایل مختلف داریم و مقایسه ما کار درستی نیست. به عنوان مثال پیشنهاد‌هایی که من می ‌پذیرم را بلا دوست ندارد یا برعکس، من هم گاهی سبک کاری او را نمی‌پسندم. این به خاطر شخصیت متفاوت ماست. البته ما در بسیاری از موارد از یکدیگر می آموزیم.

جی‌جی هم مانند خواهرش در حرفه اش بسیار سخت کوش است. او ابتدا بیشتر زمانش را در فشن شو‌ها و راه رفتن روی دفیله‌ها می‌گذارند، اما حال بیشتر در سفر است و به عنوان مدل برای برند‌های مختلف کار می‌کند.

مادر بلا و جی‌جی نیز مدل بوده است و از ۱۶ سالگی در این صنعت مشغول فعالیت بوده. دختران موفقیت خودشان را مدیون مادر هستند.

ژیزلی بینچنی

او یک مانکن برزیلی ست که یکی از پردر آمدترین مانکن‌های جهان به شمار می رود. او از اواخر دهه ۹۰ کارش را با برند ویکتوریا سیکرت شروع کرد و نام او نیز در لیست فرشتگان ویکتوریا قرار گرفت.

او از معدود مدلینگ هایی بود که از طراح خواسته بود لباس های پوشیده تری به او بدهد، هر چند این کار باعث شد قسمت اعظم درآمدش از دست برود اما انجام داد.

ثروتمندترین مدل های جهان
ثروتمندترین مدل های جهان

زی هانتینگتون

زی هانتینگتون وایتلی یکی از مدل ها و بازیگران انگلیسی و همچنین سومین سوپرمدل پردرآمد دنیا است.

اولین کار مادلینگ او در ۱۶ سالگی و برای تبلیغات مارک levi’s بود اما سخت کوشی های وی باعث شد پیشرفت‌های زیادی کند و نام خودش را در بالاترین رتبه صنعت مد و فشن، یعنی فرشتگان ویکتوریا سیکرت، ثبت نماید.

کریسی تیگن

از دیگر سوپر مدل ‌های موفق در جهان فشن و مدل می توان کریسی تیگن را نام برد. مجله فوربز،  دلیل مشهور شدن و محبوبیت این ستاره را حضور فعال او در شبکه‌ های اجتماعی می‌داند. او یکی از پردآمدترین مدل ‌های جهان شناخته می‌شود.

کریسی تیگن از سال ۲۰۰۶ شروع به کار کرد و خیلی زود تصاویری از او روی جلد مجله‌ ها به چاپ رسید. البته جدا از صنعت فشن و مد ، او در حرفه آشپزی هم فعالیت های گسترده ای داشت، تا جایی که حتی کتابی را نیز در این زمینه به چاپ رساند.

کریسی تیگن خود در این خصوص اعتراف می‌کند که پس از شروع به کار در صنعت  فشن و مد، از آشپزی بسیار دور شده است تا این که فرزند اولش به دنیا می آید.

او بعد از فرزندش دچار افسردگی پس از زایمان می شود و آشپزی برای خود به عنوان یک راه درمان انتخاب می کند. و حالا هم ترجیح می‌دهد که بیشتر میان خانواده اش و حرفه و علاقمندی اش ایجاد تعادل کند.