سازمان‌ صحی جهان بحران سلامت روان و اختلال مصرف مواد مخدر در افغانستان را بررسی می‌کند

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 175710

سازمان‌ صحی جهان گفته است که در شصت‌وهفتمین نشست کمیسیون مبارزه با مواد مخدر در ویانا بحران سلامت روان و اختلال مصرف مواد مخدر در افغانستان را بررسی می‌کند.

سازمان‌ صحی جهان روز سه‌شنبه، ۲۹ حوت با نشر اعلامیه‌ای نوشته است که دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد، نماینده‌گی اتحادیه اروپا در افغانستان و سفارت جاپان در کابل میزبان یک رویداد جانبی سطح بالا زیر نام «بحران سلامت روان و اختلال مصرف مواد مخدر جامعه افغانستان را فلج می‌کند» برگزار می‌کنند.

این نشست روز پنج‌شنبه هفته روان در شهر ویانا، پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

این سازمان افزوده است که در این نشست آخرین تحولات در رابطه به بحران سلامت روان و اختلال مصرف مواد مخدر با درنظرداشت سیاست‌ها، پاسخ‌ها و چالش‌های عملیاتی بررسی می‌شود.

در اعلامیه آمده است: «این میزگرد فرصت حیاتی برای گفت‌وگو با متخصصان، سیاست‌گذاران و ذی‌نفعان جهانی و ملی برای رسیده‌گی به شکاف‌های اساسی در دسترسی و ارایه خدمات سلامت روان و اختلالات مصرف مواد در افغانستان فراهم می‌کند.»

گفتنی است که پس از سلطه دوباره طالبان بر افغانستان، شمار معتادان مواد مخدر در کشور افزایش یافته است.

طالبان در سال جاری آماری از افراد معتاد به مواد مخدر در افغانستان ارایه نکرده‌اند.

این در حالی است که مقام‌های طالبان سال گذشته گفته بودند که ۳.۵ میلیون شهروند کشور معتاد به مواد مخدر هستند، در حالی‌که این رقم در اواخر سال ۱۳۹۹ حدود ۲.۵ میلیون تن اعلام شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟