رونق بازار فروش کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴

  • انتشار: ۶ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 166063

بازار کامپیوتر به لطف ظهور محصولات مجهز به هوش مصنوعی، در سال ۲۰۲۴ رشد قابل‌توجهی خواهد داشت.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که کاهش فروش کامپیوتر احتمالاً در سال آینده به پایان می‌رسد و تقاضای مصرف‌کنندگان برای خرید کامپیوترهای جدیدتر و مجهز به هوش مصنوعی، بازار را تقویت خواهد کرد.

شرکت تحقیقاتی کانالایس می‌گوید که با ظهور دستگاه‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی، خریداران به دنبال ارتقای کامپیوترهای خود هستند و انتظار می‌رود بازار کامپیوتر در سال ۲۰۲۴ رشد کند.

پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ میزان ۱۴۰۴) ممکن است باعث دورانداخته‌شدن صدها میلیون دستگاه شود و فروش کامپیوترهای جدید را بالا ببرد.

به گفته‌ی شرکت تحلیلی IDC، همزمان با نیاز فوری سیستم‌‌ها به ویندوز ۱۱، کامپیوترهای تجاری که تا سال ۲۰۲۴ بیش از چهار سال از عمر آن‌ها می‌گذرد، نیاز به ارتقا دارند. بنابراین انتظار می‌رود که بازار کامپیوتر در سال آینده نسبت به سال ۲۰۲۳، رشد ۳٫۴ درصدی داشته باشد.

در سال ۲۰۲۰ به دلیل تحولات ناشی از ویروس کرونا و افزایش کار و یادگیری از راه دور، شاهد بالاترین رشد فروش جهانی کامپیوتر از سال ۲۰۱۰ بودیم.

داده‌های IDC نشان می‌دهد که در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳، حجم عرضه‌ی جهانی کامپیوتر به ۶۸٫۵ میلیون دستگاه رسید که ۷٫۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است.

بازار کامپیوتر از اوایل سال ۲۰۲۲ به‌دلیل عوامل اقتصاد کلان، تقاضای ضعیف و تغییر بودجه‌های فناوری، کاهش متوالی فصلی را تجربه کرده است؛ اما ظهور کامپیوترهای هوش مصنوعی می‌تواند انقلاب تازه‌ای برای بازار رقم بزند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟