رهبر طالبان درباره فیلترینگ فیسبوک تصمیم می‌گیرد

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 179506

سخنگوی وزارت مخابرات طالبان کرده است که مسدودیت فیسبوک در افغانستان در مرحله طرح قرار دارد و رهبر و کابینه طالبان در این باره تصمیم می‌گیرند.

سخنگوی وزارت مخابرات طالبان در اظهارات تازه‌ای اعلام کرده که موضوع مسدودیت فیسبوک در افغانستان در مرحله طرح قرار دارد و تاکنون اجرایی نشده است.

او همچنین گفته: «این تصمیم از سوی ملا هبت‌الله و کابینه حکومتی گرفته خواهد شد.»

این در حالی است که پیش از این نجیب‌الله حقانی؛ سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان اعلام کرده بود که این وزارت طرح مسدود کردن شبکه‌ اجتماعی فیسبوک در افغانستان را نهایی کرده است.

او گفت: «جوانان ما و شما در شرایطی‌اند که از نگاه علمی ضعیف هستند و اکثریت‌شان بی‌سواد هستند و باز‌هم با این چیزها[شبکه‌های اجتماعی] وقت خود را ضایع ساختن و پول مصرف کردن به نفع شرکت و به زیان ملت است، برای این موضوع پالیسی ساخته شده که فیسبوک را محدود و مسدود کنیم.»

سرپرست وزارت مخابرات طالبان در مورد زمان اجرایی‌شدن این طرح، معلوماتی ارائه نکرد.

طالبان از زمان تسلط بر افغانستان، محدودیت‌های گسترده‌ای را بر دسترسی شهروندان به رسانه‌های آزاد و مستقل وضع کرده‌اند و وب‌سایت‌های شمار زیادی از این رسانه‌ها را مسدود کرده‌اند.

اما این گروه تاکنون اقدام به مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی در افغانستان نکرده بود.

طالبان در حالی اقدام به مسدود کردن فیسبوک در افغانستان می‌کنند که شرکت «متا»، مالک فیسبوک، به این گروه بر اساس قوانین مبارزه با تروریزم امریکا، اجازه‌ استفاده از این شبکه‌ اجتماعی را نمی‌دهد و حساب‌های مربوط به ادارات و اعضای این گروه را مسدود کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟