دخالت گوگل در تلگرام برای سانسور فلسطین

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 157877

خبرها حاکی از این است که دستورالعمل های گوگل تلگرام را مجبور کرده تا تعدادی از کانال های مرتبط با حماس را از دسترس خارج کند.

کانال‌های رسمی تلگرام جنبش مقاومت حماس و گردان‌های القسام برای کاربرانی که یکشنبه شب این اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی دانلود کرده بودند، غیرقابل دسترس شد.

تلگرام یکشنبه شب گفت: «برخی از کانال‌هایی که دنبال می‌کنید ممکن است به دلیل دستورالعمل‌های گوگل پلی در نسخه تلگرام شما از دسترس خارج شوند.»

این برنامه افزود که این کانال در پلتفرم های دیگر یا با دانلود برنامه تلگرام برای اندروید به طور مستقیم از وب سایت تلگرام قابل دسترسی است.

این درحالی است که دو هفته پیش، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، بیانیه‌ای منتشر و از تصمیم شرکتش مبنی بر حذف نکردن محتوای مربوط به جنگ از پلتفرم خود دفاع کرد و گفت:« کانال‌های تلگرام به عنوان یک منبع منحصر به فرد اطلاعات دست اول برای محققان، روزنامه‌نگاران و حقیقت‌سنجی‌ها عمل می‌کنند و اگرچه از بین بردن این منبع اطلاعات برای ما آسان است، اما انجام این کار خطر تشدید وضعیت را به همراه دارد.»

دوروف خاطرنشان کرد که «از زمان شروع جنگ صدها هزار کاربر جدید از اسرائیل و فلسطین به تلگرام پیوسته‌اند.»

پیش از این اتحادیه اروپا به برخی پلتفرم ها هشدار داده بود تا مطالب مربوط به حماس را پاک کنند. در این راستا یوتیوب اعلام کرد که ده‌ها هزار ویدئوی را حذف و صدها کانال را بسته است. متا هم اعلام کرد بیش از ۷۹۵هزار محتوای عبری یا عربی را حذف یا به عنوان مزاحم علامت گذاری کرده است.

اتحادیه اروپا به ایلان ماسک ضرب العجل ۲۴ ساعته داده بود تا نسبت به آنچه آن ها «اطلاعات نادرست» می خوانند پاسخگو باشد. بعد از این اقدام اروپایی ها حساب های وابسته به حماس توسط ایکس حذف شده اند. این شرکت گفت که حساب‌های تازه ایجاد شده وابسته به حماس را حذف و سیاست‌های خود را به‌روزرسانی کرده است که آنچه را این پلتفرم ارزش خبری می‌داند، در نظر گرفته باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟