دانش: طالبان از ادعاهای بیجا دست بردارند و به فراخوان لوی جرگه لبیک بگویند

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 60170

« سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری، استدلال طالبان مبنی بر ثواب جنگ در ماه رمضان را مغالطه دانست و خطاب به این گروه گفت که از ادعاهای بی‌جا دست برداشته و به فراخوان لوی جرگه لبیک بگوید.

جمعه گذشته اعضای لوی جرگه مشورتی صلح در مراسم اختتامیه این جرگه با صدور یک قطعنامه از طالبان و دولت خواستند که در ماه رمضان جنگ را متوقف کرده و آتش بس اعلام کنند.

رییس جمهور غنی نیز در پاسخ به این فراخوان تاکید کرد که اگر طالبان آمادگی برای برقراری آتش بس درماه رمضان داشته باشند، حکومت مسائل تخنیکی توقف جنگ را بررسی خواهد کرد.

اما طالبان با سفارشی خواندن لوی جرگه، از قبولی فراخوان آتش بس جرگه صلح سرباز زده و تاکید کردند که جنگ این گروه به دلیل ثواب بیشتر درماه رمضان ادامه خواهد یافت.

دانش نیز در واکنش به این استدلال طالبان، تاکید کرد که ثواب خوانده شدن جنگ در ماه رمضان از سوی این گروه در حالی که افراد بی‌گناه در جریان آن کشته می‌شوند مغالطه‌ای بیش نیست.

او تاکید کرد که گروه طالبان به فراخوان جرگه صلح مبنی به برقراری آتش بس در ماه رمضان لبیک گفته و از ادعاهای بی‌جا در ثواب خواندن جنگ در ماه رمضان دست بردارند.

همچنین معاون دوم ریاست جمهوری سیاسیونی که جرگه صلح را بی دستاورد خوانده‌اند را به قضاوت غیرمنصفانه پیرامون این جرگه متهم کرده گفت که دستاورد حداقلی این نشست بزرگ مشخص شدن دیدگاه مردم در پیوند به صلح بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟