دانشمندان: رابطه جنسی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌‌دهد

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 150609

مردانی که بیشتر در طول عمر شان انزال می شوند در مقایسه با کسانی که مقاربت جنسی کمتر داشته و کمتر انزال می شود، از خطر ابتلا به سرطان پروستات محفوظتر اند.

به نقل از رسانه‌های امریکایی، دانشمندان در ایالات متحده در سال ۱۹۹۲ پژوهشی را بالای مردان بین سنین ۲۰ ساله آغاز کردند. در این پژوهش ۳۲ هزار مرد شامل بود و تا سال ۲۰۱۰ ادامه داشت.

براساس یافته‌های این پژوهش مردانی که در سنین ۲۰ سالگی کم از کم ۲۱ بار در یک ماه انزال می شدند، ۱۹ درصد شانس کمتر ابتلا به سرطان پروستات را نسبت به مردانی داشتند که هفت مرتبه یا کمتر از آن در یک ماه انزال می شدند. مردانی که در سنین ۴۰ سالگی زیادتر انزال می شدند، ۲۲ درصد کمتر از دیگر همسالان شان به سرطان پروستات مبتلا می شدند.

جنیفر ریدر سرمحقق این پژوهش و پژوهشگر صحت عامه در دانشگاه هاروارد گفته است که بر اساس یافته‌های این پژوهش، تکرر انزال و مقاربت مصوون جنسی، عامل موثر کاهش دهندۀ خطر سرطان پروستات در نزد مردان است.

ریدر در پاسخ به ایمیلی به خبرگزاری رویترز نگاشته بود که تکرر انزال حتا معیاری برای سنجش وضعیت عمومی صحت مردان نیز بوده می تواند. با اینحال به گفتۀ وی باید یافته های این پژوهش توسط سایر مطالعاتی تایید شود که عوامل بیولوژیکی را در ایجاد سرطان پروستات بررسی می کند.