حمله ربات انسان‌نما به یکی از مهندسان در تگزاس امریکا

  • انتشار: ۷ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین المللفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 166187

در اقدامی عجیب و رعب‌آور، یکی از ربات‌های تسلا به مهندسی که سعی داشت آن را تنظیم کند، حمله کرد و موجب زخمی شدن او شد.

یکی از مهندسان تسلا درحالی‌که ربات‌های کارخانه‌ی گیگا تگزاس تسلا را با دستورهای جدید نرم‌افزاری به‌روز می‌کرد، از سمت یکی از ربات‌ها که در حمل‌ونقل قطعات به شرکت کمک می‌کرد، مورد حمله قرار گرفت.

این حمله‌ غافلگیرکننده در مقابل چشمان دو شاهد وحشت‌زده اتفاق افتاد. ربات در ابتدا کارگر را به دیوار چسباند و سپس با پنجه‌های فلزی‌اش بازوی کارگر را زخمی کرد. مهندس تسلا مدتی با ربات درگیر بود و تلاش می‌کرد از چنگ او رهایی پیدا کند و بعد از آن یکی‌دیگر از کارگران دکمه‌ «توقف اضطراری» ربات را فشرد و موجب خاموش شدن ربات شد.

ظاهراً این حمله در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاده است اما شاهدان ماجرا، اکنون ابعاد آن را فاش کرده‌اند. به‌گزارش دیلی میل، مهندس تسلا پس از رهایی از دست ربات، روی زمین پرتاب شد و در پشت سرش ردی از خون به جا گذاشت.

اگرچه اتفاقی که برای مهندس تسلا افتاد آنقدر به او آسیب نزد که از کار مرخصی بگیرد، افکار عمومی تسلا را به سرپوش گذاشتن روی اتفاقات کارخانه‌اش متهم می‌کنند. این اولین بار نیست که در تسلا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. برای مثال، در حوادث دیگر، کارگری به‌دلیل گیر کردن مچ پایش زیر گاری ۱۲۷ روز قادر به کار نبود و کارگر دیگری به‌دلیل آسیب به سرش ۸۵ روز نتوانست کار کند.

آمارها می‌گویند که از هر ۲۶ کارگر کارخانه تگزاس تسلا، یک نفر دچار آسیب می‌شود که در مقایسه با آمار جهانی کمی نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد. کارخانه‌ی یادشده به‌اندازه‌ی ۱۰۰ زمین فوتبال مساحت دارد و تاکنون گزارش‌های متعددی از آسیب‌دیدگی‌های کارگران اعم از بریدگی و شکستگی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و تماس با سمومی مثل آمونیاک را در کارنامه‌ی خود دارد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، هنوز مستقیماً به گزارش فاش‌شده واکنشی نشان نداده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟