حملات به چینی‌ها در پاکستان؛ بیجنگ دست به دامن طالبان شده‌است

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 182142

یک رسانه چینی گزارش داده است که با افزایش حملات علیه شهروندان چین در پاکستان، مقامات چینی از اقدامات پاکستان برای جلوگیری از این حملات ناامید شده و دست به دامن طالبان افغانستان شده‌اند.

روزنامه صبح چین جنوبی امروز پنجشنبه، ۳ جوزا در گزارشی از قول منابعش گفته‌است که دیپلمات‌های چینی در کابل و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند تا مقامات طالبان را به هدف جلوگیری از این حملات تحت فشار قرار دهند.

این روزنامه دلیل این اقدام مقامات چین را ناکامی پاکستان در جلوگیری از افزایش حملات به شهروندان چینی در این کشور خوانده و گفته که آنان مجبور به این کار شده‌اند.

یک منبع در اسلام‌آباد به این رسانه گفته که دیپلمات‌های چینی «در جستجوی راه‌های جایگزین» برای متقاعد کردن مقامات طالبان به هدف از بین بردن هزاران شبه‌نظامی طالبان پاکستان موسوم به «تی‌تی‌پی» هستند.

این گزارش افزوده که طالبان افغانستانی پس از به قدرت رسیدن دوباره‌شان، به هزاران تن از اعضای تی‌تی‌پی در افغانستان پناه‌گاه‌های امن داده‌اند.

پنج کارمند چینی و راننده پاکستانی‌شان حدود دو ماه پیش در نتیجه یک حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند. مقام‌های پاکستانی ادعا کردند که مهاجم این حمله شهروند افغانستان بود و این حمله در افغانستان طراحی شده بود.

پیش از آن نیز حملاتی علیه شهروندان چین در پاکستان رخ داده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟