جزیره عروسک ها؛ مکزیک

  • انتشار: ۸ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 99058

جزیره عروسک ها در جنوب کشور مکزیک و در شهر مکزیکو سیتی واقع شده است که این روزها به عنوان یکی از نقاط گردشگری هیجان انگیز و پر تردد به شمار می رود و کمتر کسی پیدا می شود که بتواند بدون ترس از اینجا عبور کند.

این مکان یکی از وحشتناک ترین جاذبه های توریستی جهان به حساب می آید.

حزیره عروسک ها مکزیک

این جزیره کوچک در واقع میزبان هزاران عروسکی است که به شکل عجیب و وحشتناکی در میان درختان قرار گرفته اند و از شاخ و برگ های آن حلق آویز شده اند.

شما می توانید علاوه بر عروسک های آویزان از درخت ها، در گوشه و کنار این جزیره نیز عروسک هایی با اندام های تکه شده که بر روی زمین افتاده اند و بعضی های شان چشم های شان باز است و ظاهرشان بسیار کثیف و ترسناک رو به رو شوید.

حتی شما در این منطقه با عروسک هایی مواجه خواهید شد که به عنوان لانه حشرات و جانوران مورد استفاده قرار گرفته اند و از چشم و گوش و شکم آنها حشرات در حال خروج هستند، صحنه هایی که شاید دیدن آن برای شما، اگر یک گردش گر معمولی هستید چندان خوشایند نباشد.

به قطع یقین اولین چیزی که در سفر به این جزیره راز آلود شما احساس خواهید کرد، غم و انرژی منفی ای است که در محیط آنجا احساس می شود.

خوب است بدانید که فضای جزیره به گونه ای است که شما نمی توانید به راحتی در آن قدم بزنید و با هر قدم عروسک های دلهره آور و ترسناک را می بینید.

توصیه می شود اگر دل و جرأت دیدن این صحنه ها را ندارید به این منطقه سفر نکنید و حس کنجکاوی تان را به گونه ای دیگر ارضاء کنید.

بسیاری از محلی ها بر این باورند که این جزیره محل تردد ارواح است و نیز حیواناتی که در اینجا وجود دارند در حقیقت انسان هایی در شکل حیوان هستند.

داستان جزیره عروسک ها

بر اساس افسانه هایی که از قدیم نقل شده اند، داستان این جزیره به سالیان گذشته بر می گردد.

در گذشته های دور دختر بچه ای فقیر در آب های این جزیره غرق شد و جان خود را از دست داد. در این میان مردی به نام دن خولیان که به تنهایی در این جزیره زندگی می کرد، جسد دخترک را پیدا می می‌ کند.

بر طبق افسانه، دن خولیان بعد از آن که جسد دخترک را از آب بیرون می کشد، یک عروسک را نیز در همان حوالی پیدا می کند و به احترام دخترک، آن را از آب می گیرد و از شاخه ی یک درخت آویزان می کند.

جزیره عروسک ها در مکزیک

بعد از این که خولیان این کار را انجام می دهد، روح دختر بچه در جسم او رسوخ می کند و او مجبور می شود برای این که روح او را تسکین دهد هر روز عروسک های بیشتری را از درختان این جزیره آویزان کند.

از آنجایی که این داستان کمی دور از واقع به نظر می رسد، بسیاری ها بر این عقیده اند که این موضوع ساخته و پرداخته ی ذهن دن خولیان می باشد و او به هیچ عنوان دختری را از آبهای این جزیره پیدا نکرده است.

گفته می شود، دن خولیان برای فرار از تنهایی این کار را انجام داده و این داستان را پردازش کرده است.

به هر حال، چه این داستان حقیقت داشته باشد و چه نداشته باشد، امروزه صدها عروسک با ظاهری ترسناک از شاخ و برگ های درختان این جزیره آویزان هستند، که در اغلب موارد دست و پا یا سر بسیاری از آنها بریده شده و با وزش کوچک ترین نسیمی، تصاویر عجیب و وحشتناکی برای بیننده خلق می شود.

گفته می شود دن خولیان بعد از ۵۰ سال جمع آوری عروسک ها و آویزان کردن آنها از درختان این جزیره، در سال ۲۰۰۱ در آغوش مرگ رفت.

جسد خولیان دقیقا در همان منطقه پیدا شدن که او قبلا ادعا کرده بود جسد دختر بچه را از آنجا یافته است.

بعد از مرگ او این جزیره به یک منطقه گردشگری و توریستی تبدیل شد و طرفداران هیجان و ترس از سراسر جهان برای یک بار هم که شده به این جزیره مخوف سر می زنند.

جزیره عروسک ها در مکزیک

خیلی از افراد با وجود این که خواهان این دست هیجانات هستند، اما با پا گذاشتن به این جزیره دچار ترس و وحشت می شوند، زیرا بسیاری ها هنوز بر این عقده اند که روح آن دختر بچه و دن خولیان همچنان در این جزیره سرگردان هستند و همین امر باعث می شود آنها در جزیره، صداهای عجیب و غریب بشنوند.

تورهای شبانه جزیره عروسک ها

بازدید از این منطقه با این داستان، حتی در روز هم می تواند کاری وحشتناک محسوب شود و کمتر کسی دل و جرأت آن را داشته باشد که به دیدن این صحنه ها برود.

اما برخی موسسات گردشگری برای این که هیجان کار را بیشتر کنند، تورهای شبانه مخصوص این جزیره بر پا کرده اند.

افراد زیادی در دنیا وجود دارند که طالب هیجان و ترس هستند، این تورها برای این افراد به شدت دوست داشتنی و مفرح است.

آنها با دیدار شبانه از این عروسک ها و این جزیره می خواهند حس هیجان خواهی خود را ارضاء کنند. اما اغلب خاطرات ترسناکی در ذهن آنها باقی می ماند، که گاه باعث می شود خواب های وحشتناک و عجیبی ببیند و تا مدت ها ذهن شان درگیر این مسئله باقی بماند.

برخی محلی ها که با قایق از این منطقه عبور می کنند ادعا کرده اند که در حین رد شدن، صدای صحبت کردن عروسک ها با یکدیگر را شنیده اند و عده ای نیز مدعی این هستند که با چشم خود دیده اند که عروسک ها چشم های شان را باز و بسته می کنند.

تور لیدرهای آژانس های گردشگری می گوند، بسیاری از کسانی که با خود به این جزیره می آورند بعد از دیدن عروسک ها فرار را برقرار ترجیح می دهند.

برخی از آنها نیز به دلیل ترس و وحشت زیاد، به گریه می افتند و عده ای نیز چشمان خود را می بندند و از میان درختان به سرعت عبور می کنند.