جام جهانی باشگاه‌ها؛ لیورپول چانس حضور را از دست داد

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 164712

فیفا نام‌های از تیم‌های که به رقابت‌های جام جهانی باشگاه ۲۰۲۵ راه‌یافته‌اند را اعلام کرده و لیورپول از حضور در این رقابت‌ها محروم‌ شده است.

فیفا ناوقت یک‌شنبه‌شب، ۱۷ دسامبر، در جلسه شورای این نهاد در شهر جده‌ عربستان سعودی گفت که از هر‌ کشور تنها دو تیم می‌توانند در این رقابت‌ها اشتراک کنند.

بر‌ اساس تصمیم فیفا، تنها ۱۲ تیم می‌تواند که از لیگ‌های فوتبال اروپا چانس حضور در جام جهانی باشگاه‌های جهان دارند.

چهار تیم از این ۱۲ تیم، قهرمان‌های سال‌های گذشته و امسال لیگ قهرمانان اروپا هستند.

چلسی و منچستر سیتی دو تیم از لیگ برتر فوتبال انگلستان هستند که به دلیل قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ چانس حضور در این رقابت‌ها را دریافت کرده‌اند.

ریال مادرید نیز از دیگر تیمی است که به دلیل قهرمان در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا در سال ۲۰۲۲ جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده است.

بر اساس لیست اعلام شده، تیم‌های پورتو و بنفیکا از لیگ فوتبال پرتگال، تیم بایرن مونیخ از بوندسلیگا، پاری‌سن‌ژرمن از لیگ یک فرانسه و انتر میلان از سری آ ایتالیا، از دیگر تیم‌های اروپایی هستند که در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

تیم‌های اسپانیایی بارسلونا و اتلتیکو مادرید، تیم‌های آلمانی بوروسیا دورتموند و لایپزیگ، و تیم‌های سری آ یوونتوس، ناپولی و لاتزیو با ردبول سالزبورگ برای سه یا چهار جایگاه باقی‌مانده رقابت می‌کنند.

همچنان تیم‌های آرسنال، ریال سوسیداد، پی‌اس‌وی آیندهوون و کپنهاگ در شرایطی می‌توانند به این رقابت‌ها راه یابند که در فصل جاری قهرمان لیگ قهرمانان فوتبال اروپا شوند.


از امریکای جنوبی، تیم‌های برزیلی پالمیراس، فلامینگو و فلومیننزه و از تیم‌های آسیایی الهلال و الاهلی، ویداد، اوراوا رد دایموندز نیز به رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها راه یافته‌اند.

از امریکایی شمالی نیز تیم‌های مونتری، سیاتل ساندرز و کلاب لئون قرار است در این رقابت‌ها بازی کنند.

رقابت‌های جام جهانی باشگاه از تاریخ ۱۳ جون الی ۱۵ جولای ۲۰۲۵ به میزبانی امریکا، با حضور ۳۲ تیم، در هشت گروه برگزار می‌شود و دو‌ تیم برتر از هر گروه راهی مرحله حذفی این رقابت‌های خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟